اپراتورها

تلفن همراه

December 17, 2012
12:26 دوشنبه، 27ام آذرماه 1391
کد خبر: 52119

مخابرات: ۱۰درصد ایرانی‌ها بیش از ۱۰سیم‌کارت نیاز دارند

 

براساس برآوردهای انجام شده، حدود 10 درصد مردم هستند که بیش از 10 سیم‌کارت نیاز دارند و مابقی افراد به نیت سوءاستفاده، سیم‌کارت با تعداد بالا تهیه می‌کنند. 
 
به گزارش وبسایت رسمی شرکت مخابرات ایران، داوود زارعیان، معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران، با اشاره به اینکه اساس آیین نامه ابلاغی از سوی وزارت ارتباطات به اپراتورهای تلفن همراه در کشور، حداکثر سقف مجاز واگذاری سیم کارت فعال به مشترکان حقیقی 10عدد بوده، اظهار کرد: بر همین اساس واگذاری سیم کارت به سازمان ها و نهاد ها با محدودیت صورت می گیرد. وی افزود: در شرایط حاضر سازمان ها نباید سیم کارت در اختیار کارکنان خود قرار دهند، ولی اگر سازمانی درخواستی مبنی بر خرید سیم کارت انبوه به مخابرات ارائه داد، اپراتورها با رعایت قوانین و مقررات مربوطه می توانند سیم کارت در اختیار این سازمان ها قراردهند. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه معیار مخابرات برای اینکه سقف واگذاری سیم کارت به افراد حقیقی را 10 سیم کارت عنوان کرده چه بوده، گفت: براساس نیازسنجی که صورت گرفته، مشخص شده داشتن سقف 10 سیم کارت برای هر نفر کافی است .
 
وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، در حدود 10 درصد مردم هستند که بیش از10 سیم کارت نیاز دارند ومابقی افراد به قصد سوءاستفاده سیم کارت با تعداد بالا تهیه می کنند. براساس آیین نامه ابلاغی از سوی وزارت ارتباطات به اپراتورهای تلفن همراه در کشور، حداکثر سقف مجاز واگذاری سیم کارت فعال به مشترکان حقیقی 10 عدد بوده و فروش یا فعال کردن سیم کارت های قبلی فروخته شده برای کلیه اشخاص حقیقی که دارای بیش از 9 سیم کارت فعال هستند به هر طریق و تحت هر عنوان ممنوع است. بر اساس آیین نامه ابلاغی به اپراتورهای تلفن همراه تمامی اپراتورهای تلفن همراه کشور موظف به برنامه ریزی، تعریف و ایجاد فرآیندها و همچنین سازوکار سایر امکانات و اقدامات لازم برای کاهش تعداد سیم کارت های فعال موجود ثبت شده به نام یک شخص حقیقی به سقف اعلام شده هستند به نحوی که پس از پنج ماه از تاریخ وصول این ابلاغیه تعداد خطوط فعال ثبت شده به نام یک شخص حقیقی بیش از 10 عدد نباشد. همچنین فعال کردن همه خطوطی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم به واسطه های توزیع، فروش و بازاریابی تحویل شده اند قبل از ثبت مشخصات کامل بهره برداران واقعی و دائمی آنها ممنوع است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.