رگولاتوری

December 17, 2012
12:53 دوشنبه، 27ام آذرماه 1391
کد خبر: 52124

مجلس تصویب کرد: توقف ادغام وزارتخانه‌ها بدون مجوز مجلس و ممنوعیت سرپرستی وزارتخانه فاقد وزیر توسط وزیر دیگر

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند که هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه‌های موجود بدون مجوز مجلس متوقف شود و همچنین سرپرستی وزارتخانه فاقد وزیر توسط وزیر دیگر ممنوع گردد.
 
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز سرانجام بعد از بحث و بررسی بیش از سه ساعت، طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه را با 145 رای موافق، 34 رای مخالف و 18 رای ممتنع از مجموع 213 رای به تصویب رساندند.
 
ماده واحده این طرح، ماده 53 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه را اصلاح می‌کند.
 
بر این اساس از تاریخ تصویب این قانون، هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه‌های موجود و هرگونه اقدامی در راستای جابجایی، انتزاع و انحلال موسسات و واحدهای زیرمجموعه وزارتخانه‌ها که به موجب قانون مصوب مجلس تاسیس شده‌اند متوقف می‌گردد.
 
همچنین هرگونه انحلال، ادغام و تاسیس وزارتخانه‌ها و نیز انحلال، انتزاع، ادغام و تاسیس سازمان‌ها و واحدهای مذکور منوط به تصویب مجلس شورای اسلامی است.
 
در تبصره یک این ماده واحده نیز آمده است که شورای عالی اداری مجاز به تغییرات خارج از چارچوب قوانین نیست.
 
همچنین در تبصره 2 این ماده واحده ذکر شده که سرپرستی وزارتخانه فاقد وزیر توسط وزیر دیگر ممنوع است، این حکم در مورد وزارت ارتباطات و فناوریاطلاعات نیز مجری است.
 
 
 
«نیکزاد» از وزارت ارتباطات می‌رود/ قانونی که عطف‌بماسبق هم می‌شود
رئیس کمیته فناوری‌های نوین مجلس گفت: با تصویب طرح ممنوعیت ادغام‌ها و نیز منع سرپرستی یک وزیر بر وزارتخانه دیگر، در مفاد قانون مذکور آمده که این قانون بر خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز حاکم است.
 
 
محمد سلیمانی در گفت‌وگو با FarsNews، اظهار داشت: با تصویب نهایی طرح دو فوریتی ممنوعیت ادغام‌ها امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ممنوعیت سرپرستی یک وزیر بر وزارتخانه دیگر به صورت قانونی به تصویب رسید.
 
رئیس کمیته فناوری‌های نوین مجلس افزود: در مفاد این قانون ذکر شده، این قانون در خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز حاکم است.
 
وی ادامه داد: بنابراین اگر هم پیش از این، این طور برداشت می شد که این قانون عطف به ماسبق نمی‌شود، هم‌اکنون و با قید این بند، به صراحت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز در برمی‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.