اپراتورها

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

December 17, 2012
22:53 دوشنبه، 27ام آذرماه 1391
کد خبر: 52154

نارضایتی مشترکان تلفن همراه از نابسامانی پیامک های تبلیغاتی

 

مشترکان تلفن های همراه از نابسامانی پیامک های تبلیغاتی و اجرا نشدن کامل مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات ناراضی هستند.
 
به گزارش ایرنا، بنا به مصوبه و ابلاغیه کمیسیون تنظیم مقررات، اپراتورها برای تفکیک پیامکهای تبلیغاتی و خبری و اطلاع رسانی مشترکان باید راهکارهای لازم را تعریف کرده و دسته بندی دریافت پیامکهای انبوه را به عهده مشترک بگذارند تا تنها پیام هایی که مورد نیاز مشترک است برای وی ارسال شود.
 
پیرو مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات در خصوص دریافت پیامک های تبلیغاتی، اپراتورهای تلفن همراه فعال موظف شدند با ارسال پیامک به مشترکین خود نسبت به تمایل دریافت پیامک های مذکور اقدام نمایند.
 
بر اساس این دستورالعمل که بهمن ماه سال گذشته به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شد؛ ارسال پیامک های تبلیغاتی و خبری با اجازه قبلی مشترک امکان پذیر است.
 
اما به نظر می رسد که با گذشت بیش از 9 ماه هنوز امکان دسته بندی پیامک ها فراهم نشده است و نظام همه یا هیچ بر سیستم پیامک های تبلیغاتی حاکم است و امکان انتخاب برای مشترکان هنوز فراهم نشده است.
 
موضوع دیگری که باعث نارضایتی مشترکان تلفن های همراه در زمینه پیامک های تبلیغاتی شده است، طولانی بودن روند توقف یا برقراری مجدد پیامک های تبلیغاتی است، به گونه ای که گاهی اجرای تقاضای مشترک برای قطع پیامک تبلیغاتی و یا دریافت پیامک تبلیغاتی چند ماه طول می کشد.
 
همراه اول فروردین ماه امسال از مشترکان خود خواست در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی و اطلاع رسانی عدد «1» و در صورت تمایل عدد «2» را به شماره 8999 ارسال کنند.
 
ایرانسل نیز از مشترکان خود خواست در صورت تمایل به عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی، عدد دو را به 5005 بفرستند.
 
ظاهرا برخی مشترکان که عدم تمایل خود را برای دریافت پیامک ارسال کرده اند، مدعی هستند که توقف پیامک های چند ماه طول کشیده است و از سوی دیگر برخی مشترکان نیز تمایل به دریافت پیامک داشتند نیز بعد از گذشت چند ماه، شاهد برقراری مجدد پیامک های تبلیغاتی شده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.