اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 18, 2012
19:32 سه شنبه، 28ام آذرماه 1391
کد خبر: 52157

باشگاه سرآمد سواد دیجیتالی جامعه را افزایش می‌دهد

 

رییس مرکز توسعه‌ی فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: برای افزایش سواد دیجیتالی مردم،‌ با امضای تفاهم با پارک فن‌آوری دانشگاه تهران،‌ باشگاه «سرآمد» راه‌اندازی شده است.
 
حسن علیزاده اظهار کرد: تا پایان سال برای آموزش شش‌میلیون و 200هزار نفر کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های مفاهیم پایه‌یی فن‌آوری اطلاعات‌، اصول زندگی الکترونیکی،‌ سبک نوین زندگی‌، زبان‌، خانواده‌ی دیجیتال، مبانی اشتغال و کارآفرینی و … برگزار خواهد شد. همچنین در بخش دوم ظرفیت‌ها برای آموزش 10میلیون نفر تدارک دیده شده است.
 
او با بیان این‌که شرکت در این دوره‌ها رایگان است‌، ادامه داد: امکان شرکت در این دوره‌ها در سایر استان نیز فراهم شده است و باشگاه «سرآمد» کار خود را از شنبه‌ی آینده شروع خواهد کرد.
 
وی با اشاره به این‌که باشگاه «سرآمد» فعالیت‌های دیگری نیز خواهد داشت‌، بیان کرد: در این زمینه با چند دانشگاه تفاهم‌نامه امضا شده است و شهرداری‌ها نیز با اختصاص فضای لازم برای اجرای این طرح‌، در این زمینه مشارکت کرده‌اند. همچنین یکی از بانک‌ها مسئولیت اسپانسری را خواهد داشت و در برخی نقاط که مردم امکان ثبت نام از طریق اینترنت را ندارند، می‌توانند از طریق شعبات بانک در باشگاه ثبت نام و کارت آن را دریافت کنند.
 
علیزاده درباره‌ی شبکه‌ی ملی فرهنگ نیز گفت: این شبکه میزبان بحث آموزش‌های الکترونیک خواهد بود. تا کنون 300 خانه‌ی فرهنگ راه‌اندازی شده‌اند.
 
رییس مرکز توسعه‌ی فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به این‌که شرایط ثبت نام در این دوره‌ها به‌زودی اعلام می‌شود،‌ اظهار کرد: در این باشگاه، یک شبکه‌ی اجتماعی وجود خواهد داشت و تالار گفت‌وگو نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
 
وی درباره‌ی طرح رگولاتوری محتوای پیامک‌ها، توضیح داد: به‌زودی آیین‌نامه‌ی رگولاتوری محتوا با همکاری وزارت فن‌آوری اطلاعات ابلاغ خواهد شد.
 
او با اشاره به سامانه‌ی دریافت شکایت‌های پیامکی‌، گفت: از زمان راه‌اندازی این سامانه، نزدیک به سه‌هزار شکایت گرفته شده‌اند که جزییات آن به تفکیک اعلام خواهد شد. متأسفانه چون پیامک‌های بانکی از پیامک‌های تبلیغاتی تفکیک نشده است، کسانی که درخواست قطع پیامک‌های تبلیغاتی را می‌دهند، پیامک‌های بانکی را نیز دیگر نیافت نخواهند کرد، درپی آن هستیم که این مشکل به‌زودی برطرف شود.
 
علیزاده با تأکید بر این‌که رگولاتوری محتوا به هیچ عنوان به معنای ورود به پیامک‌های خصوصی افراد نیست‌، بیان کرد: ما به هیچ عنوان اجازه‌ی ورود به حریم خصوصی افراد را نداریم و این رگولاتوری محتوا صرفا برای پیامک‌های انبوه است.
 
او افزود: شرکت‌هایی که در زمینه‌ی ارزش افزوده فعالیت می‌کنند لزوما باید از وزارت ارشاد مجوز داشته باشند و از ابتدای سال 92 جلوی فعالیت شرکت‌های بدون مجوز گرفته خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.