تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 18, 2012
22:40 سه شنبه، 28ام آذرماه 1391
کد خبر: 52169

سامانه ثبت الکترونیکی معاملات خودرو راه اندازی می شود

 

رییس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل از پیاده سازی سامانه ثبت الکترونیکی معاملات خودرو به منظور افزایش ضریب امنیت معاملات و دسترسی به اطلاعات دقیق و صحیح از خودروی مورد معامله و طرفین معامله با همکاری و پشتیبانی وزارت صنعت،معدن و تجارت خبر داد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، حسن زمانی افشار با اعلام این خبر افزود: اتحادیه کشوری خودرو با توجه به نتایج مثبت طرح ساماندهی املاک و مستغلات کشور که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنف مشاوران املاک به بهره برداری رسید، این اتحادیه نیز با بهره برداری از تجارب به دست آمده در حوزه املاک اقدام به راه اندازی سامانه ای برای ثبت الکترونیکی معاملات خودرو کرده است.
 
وی گفت : با راه اندازی این سامانه تمامی عواملی که موجب می شود افراد کلاهبردار و سودجو به حیطه خرید و فروش خودرو وارد شوند و به مردم آسیب بزنند بر طرف خواهد شد و با ثبت اطلاعات معامله کنندگان و خودرو ها دراین سامانه بانک اطلاعات دقیق و جامعی ایجاد و امکان هرگونه سودجویی برطرف می شود.
 
زمانی افشار درباره اهداف پیاده سازی سامانه ثبت الکترونیکی معاملات خودرو گفت : در وهله نخست این سامانه موجب یکپارچه سازی اطلاعات واحدهای صنفی شده و مانع فعالیت واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و غیر مجاز می شود.
 
وی  همچنین یکسان سازی فرایند انجام معاملات در سطح کشور، بالا بردن ضریب امنیت معاملات خودرو، استاندارد سازی فعالیت های واحدهای صنفی در سطح کشور، جلوگیری از تخلفات و فروش یک خودرو به چندین نفر، شفاف سازی اطلاعات خودرو و متعاملین، حفظ حق و حقوق اعضای دارای پروانه کسب،  حذف قولنامه های دستی و سلیقه ای و متحد الشکل شدن آن ها و افزایش اطمینان خریداران و فروشندگان نسبت به معاملات در نمایشگاه های اتومبیل دارای پروانه کسب را از دیگر مزایا و اهداف راه اندازی این سامانه دانست .
 
رییس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل درباره ویژگی ها و قابلیت های این سامانه گفت: از قابلیت های سامانه می توان به برقراری ارتباط با سایر پایگاه های اطلاعاتی مرتبط ، امکان  استعلام قراردادهای ثبت شده و واحدهای صنفی مجاز، امکان ثبت و استعلام مشخصات خودرو بر اساس شماره بدنه،پلاک و …، اطلاع رسانی به روز قوانین و مقررات و دستورالعمل های اجرایی اشاره کرد.
 
وی گفت : این سامانه به صورت پایلوت در شهرستان های ورامین و قرچک پیاده سازی می شود و پس از تست اولیه و تایید آن به تناوب در کل کشور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
 
زمانی افشار بیان کرد : در حال حاضر خرید و فروش خودرو در کشور جدای از مراجعه به نمایشگاه های اتومبیل دارای پروانه کسب معتبر به روش های غیر رسمی دیگری مثل درج اگهی از طریق روزنامه های کثیر الانتشار، مراجعه به پارکینگ های شهرداری و غیره انجام می شود  که در این معاملات امکان رد گیری و شناسایی صحیح و دقیق خودرو ، خریدار و فروشنده میسر نیست و همین ضعف امکان سو استفاده افراد کلاهبردار و سودجو را فراهم کرده است.
 
وی ادامه داد: از آنجایی که یکی از وظایف ذاتی اتحادیه ارتقاء و ساماندهی سطح خدمات دهی صنف با همکاری سازمان های مرتبط ااست ، این اتحادیه برخود لازم می داند که تمامی تلاش و ابزارهای در اختیار خود را برای رسیدن به این اهداف به کار ببندد و با در اختیار داشتن اطلاعات کامل و به روز بهترین شیوه را برای برنامه ریزی دقیق در همه سطوح صنف انجام دهد.
 
رییس اتحادیه گفت : با توجه به توسعه تجارت الکترونیکی و رشد ضریب نفوذ فناوری اطلاعات درمیان تشکل ها و اتحادیه های کشور وایجاد شبکه های یکسان سازی اطلاعات،این اتحادیه هم تاحدود زیادی شیوه های سنتی را کنار گذاشته و  روند جاری فعالیت های خود را به سوی روش های به روز و نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات معطوف کرده است.
 
وی درپایان گفت : امید است با همدلی و همکاری تمامی سازمان ها،ارگان ها و شرکت های مرتبط با طرح، گام بزرگی را برای پیشرفت و حل مشکلات معاملات خودرو در سطح کشور برداشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.