سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 19, 2012
12:54 چهارشنبه، 29ام آذرماه 1391
کد خبر: 52180

توسعه نرم افزاری؛ بهترین شغل دنیای آی تی در سال ۲۰۱۳

 

پیش‌بینی برخی تحلیلگران حکایت از آن دارد که در سال آینده میلادی توسعه دهندگان نرم افزاری بهترین جایگاه شغلی را در دنیای آی تی خواهند داشت. 
به گزارش وب سایت zdnet، تحلیلگران دو شرکت پژوهشی کریربیلدر (CareerBuilder) و اکونومیک مدلینگ (Economic Modeling) پیش‌بینی کرده‌اند بهترین شغل دنیای آی تی در سال ۲۰۱۳ از آن توسعه دهندگان نرم افزاری خواهد بود. آن‌ها پیش‌بینی خود را بر پایه این استدلال مستحکم کرده‌اند که پیوسته بر تعداد سازمان‌هایی که می‌کوشند با توسل به فناوری‌های و تحلیلگرهای اطلاعاتی مزیت‌های رقابتی خود را افزایش دهند، افزوده می‌شود. 
این تحلیلگران همچنین گفته‌اند مشاغلی مثل تحلیل سیستم، مدیریت سیستم/شبکه و معماری شبکه نیز از جمله بر‌ترین مشاغل دنیای آی تی در سال آینده میلادی خواهد بود. این دو شرکت برای پیش‌بینی روندهای شغلی سال آینده از روش تحلیل این روند‌ها در سال‌های پس از ۲۰۱۰ استفاده کرده‌اند. 
پایگاه داده‌های شغلی شرکت اکونومیک مدلینگ نشان می‌هد که فرصت‌های شغلی برای توسعه دهندگان نرم افزاری در دو سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است. بر اساس این داده‌ها، هم اکنون فقط در آمریکا حدود یک میلیون نفر به عنوان توسعه دهنده نرم افزاری مشغول کار هستند. این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد فرصت‌های شغلی برای تحلیلگران سیستم‌ها در این مدت ۵ درصد رشد داشته است و هم اکنون فقط در آمریکا ۵۳۰ هزار نفر در این شغل مشغول فعالیت هستند. فرصت‌های شغلی برای متصدیان شبکه‌ها و سیستم‌ها نیز در این مدت ۵ درصد رشد داشته است و هم اکنون حدود ۳۶۰ هزار نفر در آمریکا با این عنوان شغلی کسب درآمد می‌کنند. 
تحلیلگران این دو شرکت بین برنامه نویسان رایانه‌ای و توسعه دهندگان نرم افزاری تفاوت قائل شده و گفته‌اند فرصت‌های شغلی برای برنامه نویسان رایانه‌ای در این مدت ۳ درصد رشد داشته است. 
این دو شرکت فهرستی را منتشر کرده‌اند که شامل ۱۵ شغل بر‌تر دنیای آی تی در سال ۲۰۱۳ است. این پانزده شغل به ترتیب عبارتند از: 
۱- توسعه نرم افزاری
۲- حسابداری/ممیزی مالی
۳- تحلیل پژوهش‌های بازار/ کار‌شناس بازاریابی
۴- تحلیل سیستم‌های رایانه‌ای
۵- کار‌شناس منابع انسانی و تربیت نیروی انسانی 
۶- متصدی شبکه‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای
۷- نماینده فروش
۸- تحلیلگر امنیتی/ توسعه وب/ معماری شبکه
۹- مهندسی مکانیک
۱۰-  مهندسی صنایع
۱۱-  برنامه‌نویس رایانه‌ای
۱۲-  تحلیلگر مالی
۱۳- متخصص روابط عمومی
۱۴-  آمایشگری
۱۵-  مدیریت پایگاه‌های داده
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.