اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 21, 2012
19:49 جمعه، 1ام دیماه 1391
کد خبر: 52223

لزوم تعریف یک مرورگر اینترنتی استاندارد برای کسب و کارها

 

مطالعه‌ای که به سفارش شرکت مایکروسافت انجام شده، نشان می‌دهد که شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری می‌توانند با تعریف یک مرورگر اینترنتی استاندارد برای کسب و کار خود هزاران دلار صرفه‌جویی کنند. 
به گزارش وب سایت computerworld، شرکت فورستر ریسرچ در این پژوهش دریافته است که اکثر متصدیان آی تی در شرکت‌ها و کسب و کارهای تجاری ترجیح می‌دهند از مرورگری استفاده کنند که بیشترین یکپارچگی را با سیستم عامل دسکتاپی رایانه‌هایشان دارد. 
بر اساس نتایج این مطالعه که در آن نظرات ۱۳۳ نفر از تصمیم گیرندگان بخش آی تی سازمان‌ها و شرکت‌ها در آمریکای شمالی گردآوری شده است، حدود ۹۶ درصد از شرکت‌ها برای رایانه‌های مورد استفاده کارکنان خود مرورگر مشخصی را تعریف کرده‌اند. حدود نیمی از کسب و کار‌ها هم به کارکنان خود اجازه داده‌اند در کنار مرورگر استاندارد شرکت یک مرورگر دیگر نیز نصب کنند. 
شرکت فورس‌تر درباره علت علاقه‌مندی کسب و کار‌ها به تعریف یک مرورگر استاندارد دلایل مختلفی را ذکر کرده است، مسائل و مخاطرات امنیتی و دشواری دریافت و نصب وصله‌های امنیتی ویژه هر مرورگر و بالا بودن هزینه توسعه‌های برنامه‌ها و نرم افزار‌های تحت وب و عدم سازگاری آن‌ها با چندین مرورگر مختلف از جمله مهم‌ترین دلایل گرایش کسب و کار‌ها به تعریف یک مرورگر استاندارد عنوان شده است. 
حدود یک سوم از کسب و کارهای مورد مطالعه گفته‌اند وقتی به کارکنان خود اجازه می‌دهند در کنار مرورگر مصوب شرکت از یک مرورگر دیگر نیز استفاده کنند، هزینه‌هایشان حداقل ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. 
در گزارش مربوط به نتایج پژوهش که با پشتیبانی شرکت مایکروسافت انجام شده است، واژگانی مثل کروم، اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و یا ویندوز به چشم نمی‌خورد، اما تردید چندانی وجود ندارد که در آن به طور غیرمستقیم بر اینترنت اکسپلورر، مرورگر مایکروسافت تاکید شده است. روجر کاپریوتی، مدیر بازاریابی مرورگر اکسپلورر در شرکت مایکروسافت نیز چندی پیش به صراحت ادعا کرده بود نسخه ۱۰ اینترنت اکسپلورر مایکروسافت بهترین مرورگر برای استفاده در کسب و کارهای تجاری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.