اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن سیار

فناوری اطلاعات

December 22, 2012
13:28 شنبه، 2ام دیماه 1391
کد خبر: 52233

تست وای‌فای هواپیما با سیب زمینی!

 

اینترنت وای‌فای در هواپیماها روز به روز گسترش بیشتری پیدا می کند و خطوط هوایی مختلفی مشغول اضافه کردن این سرویس به پروازها هستند تا مسافران در آسمان هم به اینترنت دسترسی داشته باشند. 
 
به گزارش نارنجی از mashable اما چطور می شود از کیفیت توزیع مناسب و هماهنگ امواج وای‌فای در یک هواپیما اطمینان حاصل کرد؟ آن هم زمانی که هواپیما در ارتفاع ۱۰ کیلومتری با سرعت ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت پرواز می کند؟ 
 
مهندسان شرکت بوئینگ با این مساله مواجه بودند که چطور شبکه وای‌فای داخلی هواپیما را طراحی کنند تا سیگنال آن توزیع مناسبی در تمام بخش های هواپیما داشته باشد. برای این کار لازم بود یک هواپیما را پر از مسافر کنند و طراحی شبکه داخلی را بر اساس آن انجام دهند. اما این کار وقت زیادی از یک هواپیما مسافر آزمایشی میگرفت. به همین دلیل راه حل بهتری پیدا کردند: استفاده از سیب زمینی. 
 
آنها صندلی های هواپیما را با حدود ‍۱۰ هزار کیلوگرم سیب زمینی پر کردند. چیزی که به گفته بوئینگ جایگزینی مناسب برای مسافران بوده. سیب زمین ها به خوبی بدن انسان را شبیه سازی می کردند و به مهندس های بوئینگ اجازه داده اند پینگ وای‌فای را در نقاط مختلف هواپیما تست کرده و شبکه را بر اساس آن طراحی کنند. 
 
بوئینگ گفته بعد از پایان تست هم سیب زمینی های مورد استفاده به یک بانک غذایی اهدا شده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.