تبلت

تلفن همراه

December 25, 2012
13:54 سه شنبه، 5ام دیماه 1391
کد خبر: 52318

احتمال عرضه نسخه نازکتر و سبک تر آیپد و نسخه رتینای آیپد مینی در اسفندماه

 

به گفته یک سایت ژاپنی، اپل در ماه مارس آینده (اسفند و فروردین ماه) نسخه جدیدی از آیپد 9.7 اینچی خود را روانه بازار خواهد کرد. این سایت مدعی است که منابع داخلی اپل چنین اطلاعاتی در اختیارش گذارده اند. البته مانند هر سایت شایعه ساز دیگر، در اینجا هم با معجونی از شنیده ها و تخیلات شنونده روبرو هستیم که هنوز امکان تفکیک آنها را نداریم. البته می توان منتظر درز اطلاعات بیشتر و تایید این گفته ها بود. 
 
به گزارش نارنجی به هر حال، این سایت می گوید نسل پنجم آیپد از نظر طراحی بسیار شبیه به آیپد مینی خواهد بود. این محصول نازکتر و سبک تر از آیپد چهار خواهد شد. برخی از کاهش قد ۴ میلیمتری، کاهش عرض ۱۷ میلیمتری و کاهش ضخامت ۲ میلیمتری آیپد بعدی می گویند. البته چنین چیزی دور از انتظار نیست که آیپد بعدی همانند آیپد مینی و آیفون 5 به دنبال یک رژیم لاغری خوب باشد. اپل آیپد نسل چهار را در اکتبر ۲۰۱۲ رونمایی کرد. آیپد نسل سوم هم در مارس ۲۰۱۲ رونمایی شد. اما طی دو سال گذشته ظاهر آیپد تغییر چندانی نکرده است و معرفی محصول با این فاصله نزدیک از نسل قبلی همراه با تغییر ظاهر فراوان چندان مورد انتظار نیست. 
 
البته این احتمال هم وجود دارد که اپل پا را روی گاز گذاشته و تصمیم دارد با عرضه شش ماه یک بار نسل های آیپد، اطمینان یابد که مایکروسافت، سامسونگ، گوگل یا آمازون در بازار تبلت به گرد پای آن هم نخواهند رسید. البته این را هم باید در نظر داشت که چنین اخباری ممکن است به جای کمک به فروش محصولات اپل، به بازار آن صدمه بزنند. زیرا اکنون مشتریان فراوانی شاکی هستند که وقتی آنها محصولی از اپل را می خرند، این شرکت قبل از آن نسل بعدی اش را آماده عرضه به بازار نموده است. از طرفی هم برخی می گویند این آپدیت های سریع می تواند به حس خوب مشتری از اینکه آیپد جدیدتر را به زودی خواهد دید، کمک فراوانی می کند. 
 
در کنار این داستان ها، شایعاتی هم درباره نسل دوم آیپد مینی نوپای اپل شنیده می شود. اگر چه قبل از این گفته می شد که آیپد مینی رتینا زودتر از پاییز ۲۰۱۳ عرضه نخواهد شد ، اما برخی منابع از احتمال عرضه آیپد مینی با نمایشگر رتینا و رزولوشنی همانند آیپد نسل سوم و چهارم (۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل) همزمان با عرضه آیپد نسل پنجم در مارس ۲۰۱۳ خبر می دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.