تلفن همراه

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

December 25, 2012
14:03 سه شنبه، 5ام دیماه 1391
کد خبر: 52321

ابزار موبایلی جدید نحوه راه رفتن را هم اصلاح می‌کند

 

این روزها ابزارهای مختلفی برای گوشی‌های هوشمند وارد بازار شده است که هر کدام از آن‌ها به نوعی نیازهای کاربران را برطرف می‌کنند. اما آیا ابزارهای یاد شده که تا این اندازه در زندگی روزمره مردم رسوخ کرده‌اند، می‌توانند به ما کمک کنند تا بهتر راه برویم؟
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مسئله همان نکته‌ای است که دانشمندان دانشگاه اوتا(Utah) در آمریکا این روزها مشغول بررسی آن هستند. یکی از پروفسورهای دانشگاه اوتا این روزها در تلاش است با استفاده از فناوری جدید و به کمک ابزارهایی از جمله سیستم مسیریاب، سرعت‌سنج و حسگرهای نیرویی، بازتاب صحیح از نحوه قدم برداشتن کاربران ارایه دهد تا مبتلایان به اختلالات حرکتی، افرادی که از پای مصنوعی استفاده می‌کنند، افرادی که در قسمت ران خود بافت مصنوعی دارند و یا افرادی که روی پای آن‌ها عمل جراحی صورت گرفته است راه‌ رفتن صحیح مانند همه مردم را بیاموزند.
 
"استِیسی بامبرگ"(Stacy Bamberg) مهندس علوم پزشکی و از پروفسورهای دانشگاه اوتا که در این تحقیق نیز حضور داشته است توضیح داد که ابزار موبایلی جدید به کاربران امکان می‌دهد نحوه راه رفتن خود را مشاهده کنند و راه رفتن صحیح را با نحوه قدم برداشتن خود مورد مقایسه قرار دهند تا در نهایت بتوانند بر اساس توصیه‌هایی که به آن‌ها می‌شود،‌ قدم برداشتن صحیح را بیاموزند.
 
این ابزار بر اساس سیستمی موسوم به Rapid Rehab فعالیت می‌کند. این سیستم در اصل یک درمانگر فیزیکی الکترونیکی است که به مچ پای فرد بسته می شود و پس از انجام تجزیه و تحلیل‌های لازم بر اساس نشانه‌های صوتی و حرکتی، نتایج آن‌ها را روی گوشی هوشمند منتشر می‌کند.
 
در حال حاضر تمام آزمایش‌های انجام شده روی این ابزار موفقیت‌آمیز بوده است و کارشناسان می‌کوشند این محصول را در فصل نخست سال 2013 میلادی در دسترس عموم کاربران قرار دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.