اپراتورها

تلفن همراه

December 26, 2012
4:42 چهارشنبه، 6ام دیماه 1391
کد خبر: 52327

پیش‌بینی فروش 100 میلیون واحد تجهیزات کاربری TD-LTE توسط چایناموبایل

 

اپراتورچایناموبایل قصد دارد در سال 2013 میزان فروش تجهیزات کاربری خود را به 100میلیون واحد برساند و در این میان سهم گوشی‌های هوشمند حدود 85درصد خواهد بود.
 
این شرکت در اقدامات اخیر خود به دنبال تقویت کانال‌های توزیع از طریق تاسیس شرکت‌های فرعی در 31 استان چین و ارائه خدمات آنلاین بوده است.
اپراتور چایناموبایل تمرکز ویژه خود را بر توزیع و انتشار گوشی‌های دارای برند چایناموبایل معطوف کرده است و قصد رقابت با سایر سازندگان گوشی تلفن در چین را ندارد. هدفی که این اپراتور برای فروش فعلی خود معین کرده است می تواند از 100میلیون واحد به 150 الی 200میلیون واحد افزایش پیدا کند. پیش از این، اپراتور مذکور اظهار کرده بود که قصد دارد 55میلیون واحد گوشی 3G‌ را در سال 2012 به فروش رساند.
از اکتبر سال 2012 تا کنون اپراتور چایناموبایل 41.59میلیون واحد گوشی دارای قابلیت بهره‌برداری از شبکه 3G  را به فروش رسانده است. در طول همین دوره این شرکت 79.3میلیون مشترک 3G را که اغلب هم مشترکان سایر شرکت‌های مخابراتی چین بوده‌اند را جذب کرده است.
در حال حاضر حدود 300 سازنده گوشی تلفن هوشمند تجهیزاتی سازگار با شبکه 3G اپراتور چایناموبایل تولید می‌کنند که برخی از آنها عبارتند از سامسونگ، هوواوی، HTC ،  ZTE.
البته شایان ذکر است که اپراتور چایناموبایل اکنون به شدت به دنبال اجرای طرح‌های توسعه و گسترش 4G است. شرکت ZTE نیز از چاینا موبایل در خواست کرده است که به عنوان تامین‌کننده تجهیزات این شبکه جدید با آن همکاری کند و بنابر این درخواست ،چاینا موبایل با  ZTE توافق کرده است که مسئولیت ساخت تجهیزات شبکه TD-LTE خود را در پنج شهر بزرگ چین به این شرکت محول کند.
در راستای تولید و بهره‌برداری از تجهیزات TD-LTE اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که شرکت ارتباطات سکوان، سازنده تراشه‌های 4G اخیرا اعلام کرده است که تراشه‌های تولید شده توسط این شرکت قابلیت در دست گرفتن سهم قابل توجهی از تجهیزات LTE مورد استفاده در فاز بعدی راه‌اندازی آزمایشی فناوری TD-LTE را در چین دارا هستند.
 
مترجم: سلامه پروین – طیف
منبع: telecomlead.com
 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.