رگولاتوری

December 26, 2012
5:11 چهارشنبه، 6ام دیماه 1391
کد خبر: 52336

روایت دبیر شورای عالی فضای مجازی از شب برکناری وزیر ارتباطات

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی با روایت آنچه که در شب برکناری وزیر سابق ارتباطات اتفاق افتاد، ایجاد درگیری در جلسه شورای عالی فضای مجازی و دخالت شورا در این برکناری را تکذیب کرد.
 
به گزارش FarsNews نشست خبری مهدی اخوان بهابادی امروز برای نخستین ‌بار در پژوهشگاه فضای مجازی برگزار شد.
 
اخوان در این نشست به سؤالی در خصوص تغییرات اخیر پژوهشگاه فضای مجازی، با ارائه توضیحاتی، از زمان برکناری رضا تقی‌پور وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت.
 
وی ادامه داد: برای پاسخگویی به این سؤال در خصوص تغییرات فضای مجازی باید کمی به قبل برگردم.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: چند هفته پیش، پس از جلسه شورای عالی فضای مجازی در تاریخ 11 / 9 / 91 که تا ساعات 6 تا 8 بعداز غروب طول کشید، حدود نیم ساعت یا 45 دقیقه بعداز اتمام جلسه بود که با حکم ریاست‌جمهوری جابه‌جایی وزیر محترم ارتباطات آقای دکتر تقی‌پور با علی نیکزاد اتفاق افتاد.
 
وی ادامه داد: شایعات مختلفی مبنی بر اینکه در جلسه شورای عالی فضای مجازی درگیری پیش آمده، شنیده شد که به شدت تکذیب می‌کنم.
 
وی ادامه داد: هیچ گونه موضوع تنش‌داری در این جلسه مطرح نشد و اصلا جنس موضوعات تنش‌زا نبود؛ موضوعات مطرح شده بیشتر مطالب مربوط به تولید محتوا بود که اصلا وزارت ارتباطات با این موضوع درگیر نیست.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: جناب آقای تقی‌پور از خدمت‌گزاران راستین این انقلاب هستند چه در زمان خدمت در سازمان فضایی و چه در زمان خدمت در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات.
 
اخوان تأکید کرد: این برکناری تدبیری بود که توسط ریاست جمهور اندیشیده شد و شورای عالی فضای مجازی در آن دخیل نبود زیرا اساسا عزل و نصب در اختیار دولت و مجلس است.
 
وی ادامه داد: تاکنون نیز شورای عالی فضای مجازی در عزل و نصبی وارد نشده و شاید در آینده حسب مورد دستور جلسه‌ای داشته باشد اما تاکنون در این موضوع دخیل نبودند.
 
اخوان گفت: این جابه‌جایی بر اساس صلاح‌دید رئیس‌جمهور اتفاق افتاد و برداشت این است که فقط سنگر خدمت آقای دکتر تقی‌پور عوض شده است زیرا وی تاکنون به عنوان عضو حقیقی و وزیر ارتباطات در شورایعالی فضای مجازی حضور داشت و در آینده به عنوان عضو حقیقی از تجربیات ایشان حداکثر استفاده را در شورای عالی فضای مجازی خواهیم برد.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی پس از ارائه این توضیحات در خصوص برکناری وزیر سابق ارتباطات به موضوع تغییرات پژوهشگاه فضای مجازی رسید.
 
وی گفت: قبلا در چند جلسه شورای عالی فضای مجازی صحبت انتقال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به مرکز ملی فضای مجازی و اداره این پژوهشگاه زیر نظر مرکز ملی فضای مجازی مطرح شده بود.
 
وی ادامه داد: بر این اساس به اعضای شورای عالی فضای مجازی وعده دادند که این کار را محقق کنند و روال اداری در شورای عالی اداری باید انجام می‌شد.
 
وی گفت: هم اکنون به وعده عمل کردند و مصوبه شورای عالی اداری را برای ما ارائه کردند‌ که به این ترتیب پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به پژوهشگاه فضای مجازی تغییر نام پیدا کرد و وابسته به مرکز ملی فضای مجازی اداره می‌شود.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: عملاً تحقق وعده شورای عالی اداری در یکی دو روز گذشته اتفاق افتاده است.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا تغییر ساختار پژوهشگاه با مصوبه شورای عالی گسترش در منافات نیست گفت: خیر منافات ندارد هر چند ما مختار به انجام این کار هستیم اما طبق مصوبات شورای عالی فضای مجازی (که در سایت روزنامه رسمی درج می‌شود) در اساس‌نامه شورا بحث ایجاد پژوهشگاه فضای مجازی مطرح شده است.
 
وی ادامه داد: اساسنامه مرکز ملی فضای مجازی به تایید مقام معظم رهبری رسیده است؛ در این اساسنامه آمده پژوهشگاه فضای مجازی ایجاد خواهد شد و رئیس پژوهشگاه نیز به پیشنهاد دبیر شورای عالی فضای مجازی انتخاب می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.