تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

فناوری اطلاعات

December 27, 2012
13:28 پنجشنبه، 7ام دیماه 1391
کد خبر: 52352

شش فناوری مایوس کننده سال ۲۰۱۲

 

نارنجی به نقل از gizmodo نوشت: در سال جاری میلادی که به پایان آن تنها چند روز باقی مانده. در ۲۰۱۲ شاهد اتفاقات و چیزهای جذاب، خوب و سرگرم کننده زیادی بودیم. اما در این میان موارد زیادی هم بودند که می توانستند واقعا بزرگ، تاثیرگذار و پیشرو باشند، ولی شکست خودند. وعده هایی که عملی نشد. گجت های مهیب و تکنولوژی های سترگی که می توانستند تاریخ ساز باشند، اما… 
 
اگر شما هم شروع به شمردن کنید، مطمئن هستم که لیست بلند بالایی تهیه خواهید دید. اما اجازه دهید در اینجا به برخی از مهمترین شکست های تکنولوژی سال ۲۰۱۲ نگاهی بیندازیم. پس، در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید.
 
سرفیس RT مایکروسافت
 
سرفیس جمع آورنده بقچه ای از ایده های عظیم، مهیب و دلاورانه بود، درباره آنچه کامپیوتر باید باشد. اما این مجموعه با نخ های کهنه و اجرای شلوغ و نامرتب به هم بسته شد. به عنوان یک کانسپت و طرح اولیه، یعنی ادغام بهترین تبلت با بهترین لپ تاپ، واقعا فوق العاده بود. اما به عنوان یک محصول واقعی که باید ۵۰۰ دلار بابت آن هزینه کنید، یک شکست کامل بود که یک سیستم عامل ضعیف را به همراه مجموعه ای نحیف از اپلیکیشن ها وبال گردن داشت. به طور کلی می توان عنوان متوسط را به این ابداع مایکروسافت الصاق کرد. این گجت، آن چیزی نیست که مایکروسافت وعده اش را داده بود. بلکه تنها یک قدم ناقص و خام بود. اما هنوز می توانیم امیدوار باشیم که نسخه سرفیس پرو، ناجی این ایده باشد.
 
گوگل تی وی
 
گوگل تی وی خودش هم هنوز نفهمیده که قرار بود چه باشد و هنوز ابزار و محصولی ناخوشایند برای استفاده عمومی است. بخش جستجوی آن بسیار پیچیده است و کمتر کسی پیدا می شود که بخواهد روی صفحه ۵۰ اینچی تلویزیون سراغ اپلیکیشن های اندروید برود. تقریبا همه ریموت کنترل های ساخته شده توسط اغلب کارخانه ها وحشتناک بد هستند. پس از انجام تمام تنظیمات، استفاده از تلویزیون بیش از آنکه لذت بخش باشد، باز هم پیچیده و کاملا گیج کننده است. سونی و ویزیو دو تلویزیون ساز قدرتمند هستند که به گوگل تی وی روی خوش نشان داده و هر یک نسخه خود را ساخته اند، اما در جذب مخاطب موفقیتی نداشته اند. به گمانم حداقل یک سال زمان نیاز است تا تلویزیون ها واقعا اسمارت شوند و استفاده از آنها سرگرمی بیشتری به همراه داشته باشد. و البته شاید هم قرار نیست گوگل آن تلویزیون را تولید کند.
 
نقشه اپل
 
اپل با این کار نام بدی از خود در دنیای تکنولوژی باقی گذارد. اما از سویی، نرم افزاری بسیار زیبا و چابک تولید کرده است. اکنون لازم است چند ماهی از آن بدنامی بگذرد. و ما می دانیم که عاقبت نقشه اپل اپلیکیشنی جذاب و عالی از کار در خواهد آمد. البته باید امیدوار باشیم و فعلا به آن فکر نکنیم. شاید هم آن را کنار گذاشت.
 
نکسوس Q گوگل
 
توپ سیاهی که قرار بود اتاق نشیمن شما را به کلی زیر و رو کند و با اتصال همه چیز به همه چیز، آن را مملو از سرگرمی کند. اما آخر کار، چنان بد و بی کیفیت از کار درآمد که گوگل پیش فروش آن را متوقف کرد. محصولی که هرگز نتوانست از بخش تحقیق و توسعه گوگل پا را فراتر بگذارد، اما مانور فراوانی روی آن داده شد.
 
ساعت هوشمند سونی
 
و یک گجت دیگر که تلفن یا تبلت نیست. این می توانست یکی از بهترین محصولات سونی و یادآور یکی از ابزارهای جذاب قدیمی این شرکت باشد: یک ساعت که فیسبوک، تویتر و دیگر سرویس های این چنینی را برای تان در ابعاد کوچک و شاید کم کیفیت به ارمغان می آورد. بهتر است دیگر در این باره فکر نکنیم تا اعصاب راحتی داشته باشیم. اگر خیلی کنجکاو هستید، خودتان آن را امتحان کنید تا بدانید تنها به درد کارتن های ته انباری می خورد.
 
صفحه نمایش آیپد مینی
 
آیپد مینی تبلت خوبی است، اما صفحه نمایش آن به شکل غیر قابل بخششی نسبت به قیمتش، پیش پا افتاده و قدیمی است. آیا تا کنون به خاطر دارید که اپل از تکنولوژیی در یک محصول جدید خود استفاده کند که نه تنها هم سطح، شاید حتی بدتر از تکنولوژی مورد استفاده در ابزارهای قدیمی تر باشد؟ این یک پسرفت محض است و تا وقتی که آیپد مینی رتینای حتمی الوقوع به بازار می آید، بسیاری از مردم به دنبال هفت اینچی هایی چون کیندل فایر و نکسوس 7 خواهند گشت، که مستحق این کار هم هستند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.