اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 28, 2012
16:14 جمعه، 8ام دیماه 1391
کد خبر: 52354

ممنوعیت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی سفرهای خارجی

 

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، ارسال پیامک‌های مرتبط با تبلیغ سفرهای خارجی را ممنوع کرد.
 
به گزارش عصر ارتباط، رگولاتوری اعلام کرده است در صورت ارسال پیامک‌های انبوه مرتبط با تبلیغ سفرهای خارجی، با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد. بر همین اساس، شرکت‌های ارسال‌کننده پیامک‌های انبوه به مشتریان خود و ارسال‌کنندگان پیام کوتاه انبوه هشدار داده‌اند تا از ارسال این پیام‌ها خودداری کنند. این درحالی است که پیش از این رگولاتوری، ارسال پیامک‌های انبوه تجاری بدون اجازه مشترکان را ممنوع اعلام کرده است. کمیسیون تنظیم مقررات از 19 بهمن‌ماه سال 90 تمامی اپراتورها را ملزم کرد در صورتی مجاز به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه هستند که از مشترکان اجازه بگیرند. لطف‌ا… سبوحی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیش از این با تاکید بر این‌که مصوبه ممنوعیت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی بدون اجازه مشترک، از تاریخ ابلاغ آن یعنی از 19 بهمن ماه سال 90 لازم‌الاجرا بوده، اعلام کرده بود تمامی اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات موبایل ملزم به اجرای این مصوبه هستند؛ چنانچه اپراتورهای موبایل به هر دلیلی نسبت به اجرای این مصوبه تمکین نکنند، مطابق پروانه فعالیت و قرارداد با آن‌ها برخورد خواهد شد.
 
رعایت حریم خصوصی اشخاص و جلوگیری از مزاحمت‌های ناشی از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی، از جمله دلایل تصویب این مصوبه اعلام شده است؛ چراکه شیوه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به تلفن‌های همراه مشترکان و افزایش روزافزون تعداد این پیامک‌ها بدون اجازه مشترکان در تمامی ساعات شبانه‌‌روز و حتی نیمه‌های شب، مورد انتقاد بسیاری از مشترکان بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.