تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

December 28, 2012
16:15 جمعه، 8ام دیماه 1391
کد خبر: 52355

بیش از 9 میلیون ابزار دیجیتالی مبتنی بر اندروید در ایران وجود دارد

 

اولین بسته نرم افزاری مدیریت متمرکز اپلیکیشن های موبایل، تبلت و تلویزیون های هوشمند در کشور عرضه شد.
به  گزارش عصر ارتباط، در شرایطی که روز به روز بر تعداد کاربران سیستم‌های دیجیتالی مانند موبایل و رایانه‌های لوحی اضافه می‌شود، بسیاری از تولیدکنندگان محتوا تلاش می‌کنند تا با بومی‌سازی کاربردهای انواع گجت‌ها، بستری مطابق با سلیقه کاربران ایرانی بسازند؛ بستری که هم با سیستم‌‌عامل‌های تعبیه شده روی لوازم دیجیتالی همخوانی دارد و از سوی دیگر می‌تواند نیازهای به روز این کاربران را هم پاسخ دهد.
 
در واقع می‌توان گفت تولید بسته‌های نرم‌افزاری برای لوازم دیجیتالی هوشمند، بازار تازه‌ای است که بسیاری از تولیدکنندگان نرم‌افزاری را به سمت خود جلب کرده است؛ به گونه‌ای که بر اساس پیش‌بینی کارشناسانIT، تجارت نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های جذاب آن روی تجهیزات هوشمند در حال پیشی گرفتن از حوزه‌های سنتی همچون سخت‌افزار در کشور است.
 
از جمله بسته‌های نرم‌افزاری تازه‌ای که مخاطبان آن‌ها می‌تواند تمامی دارندگان موبایل‌ها و تبلت‌های تحت سیستم عامل اندروید باشد، بسته نرم‌افزاری اپرتقال است که هفته پیش در میان شرکت‌های انگشت‌شمار خدمات نرم‌افزاری در هجدهمین نمایشگاه الکامپ معرفی شد.
 
 بهرام معمار‌زاده به‌عنوان سازنده این اپلیکیشن معتقد است سهولت در استفاده از این کاربردهای نرم‌افزاری قطعا مهم‌ترین مزیت رقابتی در بازار این محصولات محسوب می‌شود و اپرتقال تلاش کرده این مفهوم بااهمیت را در تمامی ابعادش نشان دهد: «ما برای اولین بار سیستمی را تولید کردیم که قابلیت ویرایش کاربردها را دارد و حتی محتواهای آن‌ها را هم می‌تواند تغییر دهد. درواقع خروجی این اپلیکیشن، نتیجه‌ای است که مخاطبان آن می‌خواهند. در عین حال معتقدیم هر محصولی که در حوزه کاربردی لوازم دیجیتالی تولید می‌شود باید در عین حال که منحصربه فرد است، استفاده آسانی هم داشته باشد.»
 
معمارزاده در تشریح جهت‌گیری تولیدات نرم‌افزاری این شرکت می‌گوید: «اپلیکیشن‌های تولید شده برای تمام محصولات هوشمند تعریف شده که انواع بسترهای نرم‌افزاری همچون اندروید، IOS را بر تجهیزات سخت‌افزاری همچون تبلت، موبایل‌ها و تلویزیون‌های هوشمند را دربر می‌گیرد. بیش از 100 اپلیکیشن اسمارت تا به امروز تولید شده است.»
 
او حجم تقاضاها برای تولید نرم‌افزارهای منطبق بر سیستم‌‌عامل اندروید را بیشتر از سایر بسترها عنوان می‌کند و معتقد است 80درصد سیستم‌های هوشمند گجت در ایران بر مبنای اندروید طراحی شده‌اند: «رشد اندروید در کشورما قابل توجه بوده است. بر اساس آمار موجود، ایران در جهان پنجمین کشوری است که بیشترین رشد را در بهره‌گیری از اندروید داشته و بیش از 9 میلیون ابزار دیجیتالی مبتنی بر اندروید در کشور ما وجود دارد. قاعدتا این گرایش بازار بسیار خوبی را برای تولیدکنندگان و البته متقاضیان اطلاع‌رسانی و تبلیغات ایجاد می‌کند.»
 
کاهش استفاده از گوشی‌های غیرهوشمند موضوع دیگری است که اغلب تولیدکنندگان اپلیکیشن‌های دیجیتالی به آن اشاره می‌کنند. معمارزاده در این رابطه و ضمن اشاره به دسته‌بندی سیستم‌عامل‌های هوشمند می‌گوید: «هدف ما این است بتوانیم برای تمام طیف سیستم‌‌عامل‌های هوشمند دربازه‌های قیمتی متفاوت اپلیکیشن تولید کنیم. به‌عنوان نمونه همان‌اندازه که روی اندروید محصولات متنوعی داریم، در IOS هم به عنوان یک سیستم گران‌تر تلاش می‌کنیم به موازات فروش و بازاریابی خوب جهانی آن، اپلیکیشن‌هایی هم مطابق با این سیستم عامل عرضه کنیم. جالب است بدانید استقبال ایرانیان خارج از کشور هم از این بسته‌های نرم‌افزاری هم بسیار خوب بوده است.»
 
معمارزاده همچنین به موضوع همکاری شرکت متبوعش با برخی برندهای حاضر در بازار ایران اشاره می‌کند: «ما جزو پارتنرهای اصلی سامسونگ الکترونیکس کره هستیم و سفارش‌های آن‌ها را برای بسترهای مختلف گجت تولید می‌کنیم. دراین راه و تعامل با سایر برندهای دیجیتالی می‌کوشیم تا 5سال آینده اولین شرکت تولید اپ فارسی در خاورمیانه باشیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.