اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 29, 2012
13:45 شنبه، 9ام دیماه 1391
کد خبر: 52377

مخابرات: نظارت برSMS به عهده مرکز رسانه‌های دیجیتال نیست

 

سخنگوی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: نظارت بر فعالیت شرکت‌های فعال در حوزه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه وظیفه سازمان تنظیم مقررات است و این موضوع به مرکز رسانه‌های دیجیتال ارتباطی ندارد.
 
داوود زارعیان با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای اعلام شکایت کاربران ازپیامک‌های انبوه تبلیغاتی توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، اظهار کرد: این مرکز فقط می‌تواند در خصوص تولید محتوا پیامک‌ها فعالیت داشته باشد و راه‌اندازی چنین سامانه‌ای درحیطه اختیارات آنها نیست.
 
وی با بیان اینکه مرجع صدور مجوز رگولاتوری است، ادامه داد: تمامی اقدامات مرکز رسانه‌های دیجیتال در این حوزه باید مطابق با آیین نامه‌های سازمان تنظیم مقررات باشد. سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: مرکز رسانه‌های دیجیتال باید اعلام کند که براساس کدام قوانین اقدام به راه‌اندازی چنین سامانه‌ای کرده است.
 
این درحالی است که مرکز رسانه‌های دیجیتال چندی پیش از سامانه دریافت شکایات پیامک‌های تبلیغاتی و انبوه رونمایی کرده و رییس این مرکز اعلام کرده که بیشترین آمار شکایت مشترکان از پیامک‌های تبلیغاتی و انبوه تلفن همراه مربوط به زمان نامناسب است. به گفته وی تاکنون بالغ بر 1500 شکایت در این سامانه به ثبت رسیده که بیشترین آمار شکایت مربط به SMSهای نامربوط و زمان نامناسب و پیام نامناسب است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.