سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 29, 2012
13:56 شنبه، 9ام دیماه 1391
کد خبر: 52380

تقاضا برای استخدام متخصصان پردازش ابری در حال افزایش است

 

برآوردهای موسسه پژوهشی آی دی سی نشان می‌دهد در دنیای آی تی تقاضا برای استخدام افراد دارای مهارت‌های مرتبط با فناوری‌های پردازش ابری در حال افزایش است. 
 
به گزارش وب سایت cio-today، موسسه آی دی سی در گزارشی پیش‌بینی کرده است که فرصت‌های
شغلی مرتبط با فناوری پردازش ابری تا سال ۲۰۱۵ به طور متوسط سالیانه ۲۶ درصد رشد خواهد یافت. اما فقدان مهارت و گواهینامه‌های لازم باعث خواهد شد بسیاری از این جایگاه‌های شغلی بلاتصدی و خالی بماند. 
موسسه آی دی سی که این برآورد‌ها را به سفارش شرکت مایکروسافت انجام داده، گفته تا سال ۲۰۱۵ حدود ۷ میلیون فرصت شغلی مرتبط با فناوری‌های پردازش ابری در جهان وجود خواهد داشت. مدیران کارگزینی بخش‌های آی تی به محققان آی دی سی گفته‌اند در سال ۲۰۱۲ حدود 7. 1 میلیون فرصت شغلی مرتبط با فناوری‌های پردازش ابری فقط بدین دلیل بلاتصدی مانده بود که اکثر مراجعان و کارجویان فاقد مهارت و تربیت شغلی مناسب در این زمینه بودند. 
پیش‌بینی رشد ۲۶ درصدی برای فرصت‌های شغلی مرتبط با فناوری‌های پردازش ابری در حالی صورت می‌گیرد که اداره آمارهای کار در آمریکا پیش‌بینی کرده است دیگر فرصت‌های شغلی در دنیای آی تی تا سال ۲۰۲۰ رشد سالانه‌ای بین ۱. ۱ تا 7. 2 درصد خواهند داشت. 
بر اساس گزارش آی دی سی، یکی از دلایل افزایش تقاضا برای استخدام نیروهای دارای مهارت‌های مرتبط با فناوری پردازش ابری این است که دو سوم از کسب و کارهای مورد مطالعه در حال حاضر یا از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند و یا برای استفاده از آن در آینده‌ای نزدیک برنامه ریزی می‌کنند. بیش از ۵۰ درصد از کسب و کار‌ها نیز گفته‌اند پردازش ابری از اولویت‌های بسیار مهم آن‌ها خواهد بود. 
شرکت مایکروسافت که حامی این پژوهش بوده است، نیز اعلام کرده قصد دارد برنامه خود در زمینه صدور گواهینامه و مجوز برای افراد دارای مهارت‌های مرتبط با فناوری‌های پردازش ابری را تغییر دهد. این شرکت قصد دارد در زمینه مهارت‌های مربوط به سیستم عامل ویندوز ۸ گواهینامه‌هایی صادر و در آن بر حوزه‌های مختلف پردازش ابری نیز تمرکز کند. این شرکت اخیراً طرحی با نام آکادمی مجازی مایکروسافت را نیز راه اندازی کرده است که در آن منابع آموزشی مختلف را در اختیار متخصصان آی تی قرار می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.