اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 29, 2012
17:51 شنبه، 9ام دیماه 1391
کد خبر: 52391

تعرفه پیامکهای تبلیغاتی برای مشترکان/ پیامکهایی که نیاز به مجوز دارند

 

شرایط فعالسازی و تعرفه خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی برای اجرا به اپراتورهای موبایل کشور اعلام شد و بر اساس این آیین نامه تمامی اپراتورها موظفند تایید تمایل مشترکان خود را برای SMSهای تبلیغاتی، خبری و اطلاع رسانی دریافت و نرخ این SMS ها را اطلاع رسانی کنند.

به گزارش مهر، با توجه به گسترش ارائه خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی از طریق شبکه های تلفن همراه و آمارهایی از نارضایتی مشترکان موبایل از دریافت این پیامکها، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مقررات حاکم بر ارائه این خدمات، دسته بندی کلی و شرایط فعال سازی و تعرفه آن را تصویب و برای اجرا به تمامی اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ کرد که براساس این آیین نامه تمامی اپراتورهای موبایل موظفند برای ارائه خدمات پیامک انبوه در قالب اطلاع رسانی، خبری، تبلیغات، بازی و سرگرمی و موارد مشابه قبل از شروع ارائه این خدمات، مجوزهای لازم را از مراجع ذیصلاح قانونی دریافت و با تایید سازمان شروع به ارائه خدمات کنند.

مقررات ارائه خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی

براساس این مقررات اپراتورهای موبایل موظفند قبل از شروع ارائه خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی، شرایط ارائه از جمله تعرفه خدمات، نحوه ارائه خدمت (بصورت اشتراکی و یا در ازای هر پیامک)، شرایط انصراف، حداکثر تعداد پیامک ارسالی در روز و مانند آن به مشترک اطلاع رسانی کرده و همچنین در پرتال رسمی خود، هزینه خدمات و توصیه های لازم برای دریافت خدمت با جزئیات شرایط ارائه را اعلام کنند.

اپراتورها باید درباره تمامی خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی، قبل از شروع ارائه خدمات، از طریق یک پیامک درباره ارائه خدمات از مشترک سئوال کنند و در صورتیکه مشترک آن را تایید کرد، خدمات را به وی ارائه کنند. همچنین در مورد خدمات بازی و سرگرمی و مسابقه، درصورت درخواست مشترک برای شروع خدمت، اپراتورها موظفند قبل از شروع، با اطلاع رسانی در خصوص نوع خدمت، تأیید مجدد را از مشترک دریافت کند.

به گزارش مهر، در مورد خدمات مسابقه پیامکی نیز اپراتورها فقط می توانند به ازای هر پاسخ ارسالی از سمت مشترک در خصوص مسابقه، مشترک را شارژ کنند و ارسال سایر پیامکها از طرف مشترک از جمله اعلام ورود به مسابقه، تأیید مجدد و انصراف از مسابقه رایگان خواهد بود.

اپراتورهای موبایل همچنین موظفند درباره خدمات ارزش افزوده پیامکی، تمامی پیامکهای مربوط به ارائه خدمات را به زبان فارسی به مشترکان ارسال کند و ارسال کلمات کلیدی مربوط به خدمات مذکور به زبان لاتین بلامانع است.

اپراتورها موظفند در حین ارائه خدمت با ارسال پیامهای اطلاع رسانی، مشترک را از مجموع هزینه های ایجاد شده آگاه کرده و در تمام مراحل ارائه خدمت، امکان انصراف از دریافت آن را برای مشترک فراهم کنند.

اپراتورها تنها می توانند در ازای ارسال محتوای خدمت، تعرفه از مشترک دریافت کنند و ارسال پیامهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی از سمت اپراتور و سایر پیامها از جمله اعلام شروع اشتراک خدمت، تأیید مجدد و انصراف از دریافت خدمات از سمت مشترک رایگان خواهد بود.

شرایط فعال سازی و تعرفه خدمات پیامکهای تبلیغاتی برای مشترکان

براین اساس در صورتی که اپراتور بخواهد خدماتی خارج از دسته بندی این جدول به مشترکان خود ارائه کند، باید قبل از شروع ارائه خدمات، موضوع را به اطلاع سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی برساند و تایید لازم را از این سازمان دریافت کند.

ردیف دسته خدمات تعریف تایید مشترک برای فعالسازی تایید مجدد مشترک برای فعالسازی سقف تعرفه (ریال)
1 اخبار حوزه های مختلف اخبار به صورت اشتراک یا جستجوی خبر نیاز دارد نیاز ندارد  350
2 بازی و سرگرمی بازی های پیامکی و سرگرمی و برخی حوزه های اطلاعات عمومی  نیاز دارد  نیاز دارد  1200
3 مسابقه مسابقات پیامکی با موضوعات فرهنگی، اطلاعات عمومی، مذهبی، تخصصی و مناسبتی  نیاز دارد  نیاز دارد  2000
4 مذهبی ارائه محتواهای متعدد حوزه های دین، مذهب، معارف و احکام اسلامی  نیاز دارد  نیاز ندارد  350
5 اطلاع رسانی  ارائه اطلاعات جامع شهری، بورس، ارزهای خارجی و امثالهم  نیاز دارد  نیاز ندارد  1000
6 آموزشی  ارائه خدمات آموزشی  نیاز دارد  نیاز ندارد  1500
7 فرهنگی و هنری  ارائه محتواهای ویژه مخاطبان به موضوعات فرهنگی، هنری و ادبی  نیاز دارد  نیاز ندارد  1000
8 بهداشت و سلامت  ارائه محتواهای مرتبط با موضوعات بهداشتی و سلامت جسم و روان  نیاز دارد  نیاز ندارد  350
9 تبلیغات  محتواهای تبلیغاتی در خصوص کالاها و خدمات  نیاز دارد  نیاز ندارد  

 به گزارش مهر، اپراتورها موظفند برای خدمات پیامکی و چند رسانه ای از یک محدوده شماره گذاری معین و متمایز استفاده کرده و در خصوص محدوده شماره مورد استفاده، تأییدیه لازم را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کنند.

مشترکان تلفن همراه در صورت ارائه شکایت درخصوص دریافت پیامکهای تبلیغاتی و انبوه که خلاف این آیین نامه باشد می توانند شکایت خود را به سامانه پیامکی 10001314 ارسال کنند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.