سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 29, 2012
23:28 شنبه، 9ام دیماه 1391
کد خبر: 52393

TCO چیست؟

 

ایسوس به عنوان یکی از  بزرگ‌ترین تولید کنندگان محصولات کامپیوتری در دنیا می‌باشد که همواره از کامل‌ترین سبد تولید کالا برخوردار می‌باشد.اما یکی از ویژگی‌های محصولات ایسوس بهره گیری از کیفیت برتر می‌باشد.
 
بدین منظور ایسوس یک فلسفه جدید را مطرح نموده است که دانستن آن خالی از لطف نمی‌باشد.در دنیا شما برای هر محصولی هزینه می‌نمایید و این هزینه با نام TCO یا هزینه کل مالکیت مطرح می‌باشد.همیشه این هزینه نقش استراتژیک را برای شرکت‌ها بازی می‌نماید.در واقع کاربر در هنگام خرید کالا باید به نکات زیادی توجه نماید.زیرا قیمتی که در نگاه اول مشاهده می‌نماید،همه چیز نمی‌باشد و هزینه های پنهان دیگری نیز وجود دارد که کاربران باید بدان توجه داشته باشند.در واقع قیمت خرید مانند یک کوه یخی می‌باشد که فقط یک سوم آن قابل مشاهده می‌باشد و دو سوم دیگر از دیده‌ها پنهان می‌باشد.در واقع TCO شامل هزینه خرید+هزینه راه اندازی +هزینه نگهداری می‌باشد.هر قطعه با توجه به تکنولوژی و ویژگی‌ها ارائه شده تعیین قیمت می‌شود.محصولات ایسوس نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد.به طور مثال مادر بورد های ایسوس دارای  یک دوجین امکانات و فناوری می‌باشد.فناوری مانند Wi-Fi GO! که امکان استفاده از شبکه بی‌سیم و روتر را برای کاربر فراهم می‌آورد.
 
در حالت عادی کاربر برای استفاده از این امکانات  باید حدود 20$ هزینه نماید.اما در مادر بورد های ایسوس نیاز به چنین هزینه ای نمی‌باشد.زیرا این ویژگی‌ها در مادر بورد های ایسوس موجود می‌باشد و این بدان معنی است که کاربر تا 20$ در هزینه های خود صرفه جویی نموده است.از دیگر فناوری‌های ارائه شده EPU می‌باشد که در طول مدت سه سال تا 160 $ در هزینه های برق مصرفی صرفه جویی می‌نماید.EPU فناوری اختصاصی ایسوس برای کنترل و مدیریت مصرف انرژی می‌باشد.همچنین فناوری Fan Xpert2  که تا 40$ در هزینه کاربر صرفه جویی می‌نماید.
 
این فناوری برای کنترل فن‌های مختلف متصل بر روی سیستم در نظر گرفته شده و می توانید با توجه به شرایط مختلف سرعت فن‌ها و در نهایت میزان مصرف انرژی آن‌ها را مدیرت نماید و دیگر نیاز نیست تا کاربر به صورت جداگانه یک کنترلر چند منظوره فن تهیه نماید.اما فناوری‌های Anti-Surge و ESD برای محافظت تمامی قسمت‌های مادر بورد از نوسانات الکترونیکی و شوک‌ها حاصل از تماس بدن با آن می‌باشد.همچنین از دیگر فناوری‌های منحصر به فرد ایسوس در این زمینه می‌توان به USB BIOS Flashback می‌باشد.این ویژگی به کار بر این امکان را می‌دهد که در مواقعی که BIOS مادر بورد دچار مشکل جدی شده باشد بدون نیاز به پردازنده ،رم و حتی کارت گرافیک و تنها با نیاز به یک فلش می‌توان BIOS مادر بورد را به روز اول بازگرداند و این بدان معنی می‌باشد که کاربر فقط تحت شرایط خاص به مراکز خدماتی مراجعه می‌کند و این یعنی کاهش هزینه و زمان.با توجه به مطلب بالا ذکر این نکته لازم است : نگذارید اختلاف هزینه شما را فریب دهد.زیرا در نهایت دچار دردسر های مربوط به  افزایش هزینه نگهداری خواهید شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.