رگولاتوری

December 31, 2012
21:38 دوشنبه، 11ام دیماه 1391
کد خبر: 52440

سلیمانی: ادغام وزارت ارتباطات به کلی منتفی میشود

 

رئیس کمیته فناوری های نوین مجلس از تصویب قریب الوقوع طرحی خبر داد که براساس آن حکم سرپرستی وزیر راه و شهرسازی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات غیرقانونی خواهد بود و براین اساس رئیس جمهور باید شخص دیگری را به سرپرستی این وزارتخانه منصوب کند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد – رئیس جمهور- یک ماه پیش طی حکمی رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را از سمتش برکنار و علی نیکزاد – وزیر راه و شهرسازی را به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات منصوب کرد و قصد داشت وزارت ارتباطات، راه و شهرسازی و یک وزارتخانه دیگر را با هم ادغام و وزات امور زیربنایی تشکیل دهد.
 
اما نمایندگان مجلس همزمان طرحی را با قید دوفوریت به هیات رئیسه مجلس تقدیم کردند که براساس آن تا یک سال آینده از هرگونه ادغام جدیدی در وزارتخانه های دولت پیشگیری شود.
 
محمد سلیمانی – رئیس کمیته فناوریهای نوین مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت این طرح و با بیان اینکه مجلس ایرادات وارده شورای نگهبان به این طرح را رفع ابهام و به این شورا ارسال کرده اظهار داشت: براساس این طرح که بزودی به مصوبه تبدیل خواهد شد ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به کلی منتفی شده و این وزارتخانه مانند سابق باید به فعالیت خود ادامه دهد.
 
وی با بیان اینکه براساس یکی از بندهای مندرج در این طرح،‌ وزیر یک وزارتخانه به صورت همزمان نمی تواند سرپرستی یک وزارتخانه دیگر را برعهده گیرد، ادامه داد: در این راستا سرپرستی مهندس نیکزاد در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات غیرقانونی خواهد بود و رئیس جمهور باید تا اعلام گزینه جدید به عنوان وزیر ارتباطات، شخص دیگری را برای سرپرستی این وزارتخانه انتخاب کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم، با اشاره به ناهماهنگی های به وجود آمده در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که هم اکنون با سرپرست اداره می‌شود و مشکلات مدیریتی و اجرایی که  این وزارتخانه را درگیر کرده است تصریح کرد: از ابتدا نیز قابل پیش بینی بود که وزیر راه و شهرسازی با این میزان حجم کار نمی تواند سرپرستی یک وزارت دیگر را نیز عهده دار باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.