تلفن همراه

گوشی

لبه تکنولوژی

January 3, 2013
17:09 پنجشنبه، 14ام دیماه 1391
کد خبر: 52489

عینک گوگل قابلیت تماس تلفنی هم خواهد داشت

 

6 ماه از معرفی Google Glass گذشته و به نظر می رسد که غول جستجو هنوز کار سختی در یافتن راهکارهای عملی لازم برای نهایی کردن محصول و عرضه آن به مصرف کننده دارد. بابک پرویز، ریس پروژه گوگل گلس (راست) در مصاحبه ای که امروز منتشر شد گفته که تیم سازنده محصول هنوز در حال تجربه ایده های جدید است و توسعه نرم افزار و سخت افزار همچنان ادامه دارد. 

به گزارش نارنجی از سی نت آقای پرویز می گوید: «ما به طور مدام ایده های جدیدی را در رابطه با طرز استفاده از این پلتفرم بررسی می کنیم. همچنین تلاش می کنیم تا پلتفرم قوی تری را آماده کنیم. این شامل قوی تر کردن نرم افزار و سخت افزار می شود تا بتوانیم در اوایل 2013 دستگاه را به توسعه دهندگان ارائه کنیم.» 

گوگل ابتدا در کنفرانس Google I/O عینک هوشمند خود با فریم تیتانیوم را معرفی کرد. در آن زمان، این دستگاه پوشیدنی قابلیت های ویدیویی و صوتی را در کنار قطب نما و شتاب سنج داخلی داشت و با حرکات سر کنترل می شد. آقای پرویز در این مصاحبه اشاراتی به تلاش های گوگل از آن زمان به بعد کرده. 

او می گوید که دستگاه هم اکنون یک تاچ پد برای تغییر تنظیمات دارد و گوگل مشغول کار بر روی دستورات صوتی هم هست. تیم آقای پرویز همچنین مشغول اضافه کردن قابلیت "تماس تلفنی" به این عینک هوشمند است و در کنار آن، تلاش دارد طول عمر باتری را به یک روز کامل افزایش دهد. 

در حال حاضر گوگل هیچ برنامه ای برای نمایش تبلیغات بر روی دستگاه ندارد و مشخص نیست که گوگل گلس چه اپلیکیشن های اولیه ای را خواهد داشت یا کاربردهای دقیق آن چیست. آقای پرویز می گوید: «این یک محصول پیچیده است. یک لپ تاپ یا تلفن هوشمند نیست، بلکه یک پلتفرم کاملاً جدید است. بنابراین چگونگی کار با آن و کاربردهایی که مردم می خواهند داشته باشد هم در یک قلمروی کاملاً جدید قرار دارد. اما ما امیدواریم که وقتی آن را به دست توسعه دهندگان می رسانیم، آنها هم بفهمند که چقدر این پلتفرم جدید قوی است.» 

آقای پرویز درباره "واقعیت افزوده" نیز می گوید: «برای گوگل گلس هدف اولویت داری نیست، ولی فکر می کنم در آینده آن هم به محصول اضافه خواهد شد. بنابراین وقتی به نسل های بعدی این محصول فکر کنیم، واقعیت افزوده هم می تواند ویژگی جذابی باشد.» 

به احتمال فراوان گوگل گلس در سال 2014 آماده ارائه به مصرف کننده نهایی خواهد شد ولی در اوایل 2013 گروهی از توسعه دهندگان شانس خرید نسخه آزمایشی با قیمت 1500 دلار را خواهند داشت. 

 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.