سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 4, 2013
17:08 جمعه، 15ام دیماه 1391
کد خبر: 52514

سامسونگ و رونمایی از نوت بوک های جدید: سری 7 اولترا و کرونوس با نمایشگر لمسی

 

معرفی محصولات جدید قبل از CES، راه زیرکانه ای برای جلب توجه ها است. پس از معرفی مانیتورهای جدید حالا سامسونگ از دو نوت بوک جدید سری 7 با عملکرد قوی رونمایی کرده. اولی نوت بوک 13 اینچی سری 7 اولترا است و دومی نوت بوک 15 اینچی سری 7 کرونوس است. 
 
 
به گزارش نارنجی از انگجت از مدل اولترا (عکس بالا) شروع می کنیم که یک اولترابوک 13 اینچی است و در دو نسخه ارائه خواهد شد، یکی با "نمایشگر لمسی" یکی با نمایشگر غیر لمسی. در هر دو مدل هم نسخه های مختلفی با پردازنده های اینتل (Core i5 و i7) و ظرفیت های ذخیره سازی مختلف (128 و 256 گیگابایت) قابل انتخاب هستند. 
 
در سری 7 اولترا هر مدلی را که انتخاب کنید، یک نمایشگر 1080p با روشنایی 350 نیت، رم تا 16 گیگابایت، کیبورد با نور پس زمینه، بلندگوهای JBL و گرافیک AMD HD8570M یک گیگابایتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. سایر مشخصات عبارت هستند از 3 پورت USB (دو پورت نسل 2 و یک پورت نسل 3)، پورت های HDMI، اترنت، مینی VGA، و یک مموری ریدر. باتری دستگاه هم تا 8 ساعت کار مداوم را پشتیبانی می کند (البته احتمالاً این مربوط به مدل غیر لمسی است). 
 
اما سری 7 کرونوس یک نوت بوک 15 اینچی با گرافیک AMD Radeon HD 8870M و تکنولوژی RAM accelerator است که ادعا می شود باعث بهبود سرعت وبگردی و کار با اپلیکیشن های عمومی تا حد 1.5 برابر می شود. در عین حال بدنه آن از نسل قبلی باریک تر شده. به غیر از این، شما یک پردازنده Core i7 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز، نمایشگر 1080p با روشنایی 300 نیت، رم 16 گیگابایتی، تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی، کیبورد با نور پس زمینه و بلندگوهای JBL را هم در اختیار دارید و امکان انتخاب مدل با "نمایشگر لمسی" هم وجود دارد. ادعای سامسونگ برای باتری این دستگاه، 11 ساعت (!) پشتیبانی مداوم است.
 
برای اطلاعات بیشتر بایستی تا CES 2013 صبر می کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.