سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

January 6, 2013
11:51 یکشنبه، 17ام دیماه 1391
کد خبر: 52543

رایانه‌های جدید ایسوس به همراه فناوری کنترل حرکتی ارائه خواهند شد

 

شرکت لیپ موشن، با صرف هزینه‌ای معادل ۳۰ میلیون دلار در صدد ساخت مدل‌های کاربردی فناوری‌های خود است. این شرکت، پس از تولید یک سیستم تشخیص حرکت، مشابه کینکت مخصوص رایانه‌ها، در میانه سال ۲۰۱۲، حالا وعده ساخت محصولی را داده که علی‌رغم اینکه هنوز به مرحله تولید نرسیده اما می‌تواند نظر علاقمندان به این نوع فناوری‌ها را به خود جذب کند. 

به گزارش زومیت از theverge هفته گذشته، لیپ موشن، آغاز همکاری‌ها با ایسوس را اعلام نمود که بر اساس آن کاربران می‌توانند در ماه‌های آینده با خرید برخی از محصولات ایسوس نظیر نوت‌بوک‌ها و رایانه‌های رومیزی بسته‌ نرم‌افزاری فناوری کنترل حرکت این شرکت را نیز به همراه آن دریافت کنند.

لیپ موشن، همچنان پیش‌فروش محصولات کنترل حرکتی خود را ادامه می‌دهد، ولی حالا، روش دیگری نیز اضافه شده و شما می‌توانید با خرید لپ‌تاپ و شاید در آینده تبلت و تلفن هوشمند، یکی از محصولات این شرکت را انتخاب کنید.

علاوه بر این نرم‌افزار، فروشگاه لیپ موشن، به صورت پیش نصب (Pre-Installed) بر روی رایانه‌های شرکت ایسوس قرار می‌گیرد و از آنجا که فروش محصولات ایسوس بین‌المللی هستند، این کار به صورت غیر رسمی، عرضه بین‌المللی محصولات لیپ موشن نیز محسوب می‌شود.

محصولات سخت افزاری سازگار با فناوری‌های لیپ موشن زیاد هستند و این اولین گام آن‌ها در زمینه ثبت سفارش‌های آنلاین مشتریان بین‌المللی است. این شرکت در مرحله دوم افزایش سرمایه، برای افزایش تولیدات خود، ۳۰ میلیون دلار به بودجه خود اضافه نموده‌ است. لیپ در حال حاضر ۱۲ هزار واحد از محصولات خود را برای توسعه دهندگان ارسال نموده است، اما بیش از نیمی از کسانی که این محصولات را خریداری نموده‌اند، آن را بدون بسته‌بندی نهایی دریافت کرده‌اند.

تعداد نهایی و دقیق محصولاتی که مورد استفاده قرار خواهند گرفت نامشخص است اما مایکل باک‌والد (Michael Buckwald)، مدیرعامل لیپ موشن، انتظار عددی در حدود صدها هزار را دارد که با نهایی شدن فروش در کنار محصولات ایسوس و سایر تولیدکنندگان، رسیدن به رقم میلیون‌ها دستگاه نیز ممکن است.

باک‌والد می گوید: «ما در حال حاضر از ۱۰۰ درصد ظرفیت کارخانه استفاده می‌کنیم». این حجم، امتیازهای زیادی را برای لیپ در پذیرش و استقبال به دنبال خواهد داشت. این کار به همراه عرضه فروشگاه لیپ، برای توسعه‌دهندگان، به معنی وجود مشتریان زیادی است که هرچیزی را که توسعه‌دهندگان تولید می‌کنند، خواهند دید. در عین حال وجود مجموعه‌ای از توسعه‌دهندگان، به این معنی است که لیپ موشن، پس از انتشار و اجرایی کردن اپ استور خود، باید اپلیکیشن‌های بیشتر و بهتری در آن معرفی نماید، که به نوبه خود باعث می‌شود مشتریان بیشتر به خرید محصولات تمایل پیدا کنند. این‌ موارد، امیدها و انتظاراتی هستند که هر پلتفرم نوظهوری به آن‌ها می‌اندیشد ولی در این مورد خاص حمایت یک شرکت سخت‌افزاری معتبر در گام نخست، یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.

باید به آقای باک‌والد گفت که این اولین قدم در مسیر فروش محصولات شما در کنار محصولات دیگر است. محصولی که پتانسیل ادغام شدن در محصولاتی نظیر تبلت‌ها و سیستم‌های هدایت خودرو را نیز دارد. باک‌والد، در توضیح محصولات، کم حرف بود، با این حال به این مسأله اشاره کرد که محصولات فعلی لیپ موشن آنقدر کم‌حجم و کم‌مصرف هستند که بتوانند در دستگاه‌هایی با پردازنده‌های ARM که در دستگاه‌های تلفن‌همراه استفاده می‌شوند نیز به کار گرفته شوند.

باک‌والد در این باره گفت«یکی از ویژگی‌های لیپ، کم حجم بودن آن است. علاوه بر این مدل‌های تولیدی آنقدر تنوع دارند که می‌توانند برای هر نوع دستگاهی با هر اندازه‌ای مناسب باشند

شاید مایکروسافت، با معرفی این نوع از کنترل‌‌کننده‌های حرکتی در میان کاربران دنیای ایکس‌باکس، اولین شرکت فعال در این زمینه باشد، اما این لیپ‌ موشن است که رایانه‌های خانگی ردموندی‌ها را به این فناوری مجهز می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.