سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

January 6, 2013
12:00 یکشنبه، 17ام دیماه 1391
کد خبر: 52546

روی نسل جدید خودروها سیستم‌عامل اندروید نصب می‌شود!

 

در نگاه اول شاید هیچ ارتباطی میان اتومبیل و گوشی هوشمند وجود نداشته باشد؛ زیرا شما سوار اتومبیل می‌شوید و گوشی هوشمند را در دست می‌گیرد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اما گروهی از خودروسازان بزرگ در حال کشف نقاط مشترک بین این دو دستگاه هستند و بر این باورند که با افزودن قابلیت‌های بی‌سیم به خودروها می‌توانند نقاط مشترک آن با گوشی‌های هوشمند را بیشتر کنند. در نمایشگاه CES 2013 که هفته آینده در لاس‌وگاس آمریکا برگزار می‌شود، قرار است بیش از 100 شرکت آخرین فناوری‌های خود را در رابطه با خودروهای هوشمند به نمایش بگذارند.

در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان برخی از بزرگترین خودروسازان جهانی از جمله فورد، جنرال‌موتورز، هیوندای و … حضور دارند و آخرین اتومبیل‌های هوشمند خود را در لاس‌وگاس آمریکا به نمایش می‌گذارند. این شرکت‌های بزرگ در محصولات جدید خود فناوری‌هایی از جمله فناوری اتومبیل بدون راننده، سیستم پارک خودکار و ابزارهای سرگرمی و اطلاعاتی داخل خودرو را نمایش می‌دهند.

برخی از این شرکت‌های بزرگ سیستم‌های هوشمند خود برای استفاده از ابزارهای الکترونیکی روی نسل جدید اتومبیل‌ها را دارند، اما برخی از خودروسازان بزرگ اعلام کرده‌اند که روی محصولات جدیدشان سیستم‌عامل اندروید نصب کرده‌اند تا راننده و سرنشینان در خودروهای جدید بتوانند تمامی ابزارها و سرویس‌های گوگل را در اختیار بگیرند.

از جمله خودروهای جدیدی که روی آن سیستم‌عامل اندروید نصب شده، مدل جدید Clio ساخت شرکت Renault که علاوه بر آن می‌توان به محصولات جدید شرکت خودروسازی Saab با قابلیت مشابه اشاره کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.