اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 7, 2013
17:43 دوشنبه، 18ام دیماه 1391
کد خبر: 52588

IBM نرم‌افزار ویژه پردازش ابری برای سازمان‌ها ارایه کرد

 

دو شرکت گوگل و مایکروسافت با روش‌های خاص خود سعی می‌کنند کاربران را به دنیای پردازش ابری نزدیک‌تر کنند. پیشنهادات آن‌ها در دنیای سیستم‌های پردازش ابری در این صنعت منحصر به‌فرد است. اما این بازی به گونه‌ای تغییر می‌یابد که شرکت IBM محصولی را برای رقابت با شرکت‌های یاد شده با نام IBM SmartCloud Docs وارد بازار کرده است. 
 
به گزارش وب سایت cloudplugged، شرکت Big Blue یا‌‌ همان IBM روش خود را در دنیای پردازش ابری اتخاذ کرده است و در این روش با تکیه بر سرویس‌های متنوع برای سازمان‌ها و شرکت‌ها سعی در تقویت حضور خود دارد. محصولات شرکت IBM مبتنی بر سیستم‌های پردازش ابری هیچ بخش قابل ملاحظه‌ای برای کاربران معمولی ندارند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که IBM قصد دارد روش جدیدی برای ابزارهای Office در دنیای پردازش ابری ارایه دهد. 
نرم‌افزار مشارکتی آنلاین این شرکت هم‌اکنون رقیب جدیدی برای ابزارهای مشابهی که از سوی شرکت‌های گوگل و مایکروسافت عرضه شده‌اند محسوب می‌شود. ابزار IBM SmartCloud بخشی از مجموعه نرم‌افزار تجاری SmartCloud Engage Advanced محسوب می‌شود که در قالب سرویس مشارکتی و شبکه‌ای به کار می‌رود. 
قیمت ابزار IBM SmartCloud ماهانه ۳ دلار اعلام شده است و برای آن بخش به‌اشتراک‌گذاری اجتماعی فایل‌ها و گزینه‌های انتخابی فراوان برای فایل‌ها وجود دارد که این بخش‌ها را در Google Docs و Office ۳۶۵ مشاهده نمی‌کنیم. علاوه بر این، IBM SmartCloud می‌تواند در دستگاه‌های الکترونیکی همراه مورد استفاده قرار گیرد و متناسب با سیستم‌های عامل iOS، اندروید و RIM ساخته شده است. همچنین گفته شده که تا مدتی دیگر سیستم‌عامل ویندوز فون نیز از این برنامه بهره‌مند می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.