اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

January 8, 2013
12:31 سه شنبه، 19ام دیماه 1391
کد خبر: 52620

کاهش ضریب نفوذ اینترنت با گرانی پهنای باند/جای خالی بخش خصوصی در رگولاتوری

 

رییس شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور تاکید کرد: در حال حاضر کرسی بخش خصوصی در جلسات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات خالی است.
 
آزاده داننده در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با موضوع تغییر تعرفه‌های اینترنت اظهار کرد: هفته گذشته نامه مفصلی را برای سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ارسال کرده‌ایم و در قالب آن تمام تحلیل‌های خود را به‌طور مفصل و با عدد و رقم اعلام کرده‌ایم.
 
وی با تاکید بر این‌که به نظر می‌رسد در تعرفه‌هایی که پیش از این برای پهنای باند اعلام شده بود، هیچ نوع کار کارشناسی صورت نگرفته، اظهار کرد: درحال حاضر درخواست ما این است که نظرات ما مورد بررسی قرار بگیرد و نتایج آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها دیده شود.
 
داننده ادامه داد: در حال حاضر اعضای کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور در حال پیگیری هستند تا نتایج نامه‌ای که برای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال شده مشخص شود.
 
رییس شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌یی کشور اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که تعرفه‌هایی که پیش از این اعمال شده بود، لغو شود و بررسی‌های مجددی با حضور بخش خصوصی انجام بگیرد.
 
وی در پاسخ به این سوال که بخش خصوصی فکر می‌کند تا چند درصد می‌توان قیمت پهنای باند را افزایش داد، توضیح داد: ما عدد و رقمی در این زمینه پیشنهاد نکرده‌ایم اما به هر حال تحلیل‌های خود را درباره این افزایش قیمت اعلام کرده‌ایم که البته فکر نمی‌کنیم این پیشنهادات در کوتاه‌مدت به نتیجه مشخصی برسد. اما پیگیری می‌کنیم که تاثیر پیشنهاداتی که مطرح کرده‌ایم را دریافت کنیم.
 
داننده در ادامه به بیان این نکته پرداخت که طی سال‌های گذشته در ایران و جهان قیمت اینترنت همواره سیری نزولی داشته است و در حین حال یاد‌آور شد: شاید اگر بخواهیم تغییرات نرخ ارز را تا این اندازه مستقیم به دوش مصرف‌کننده نهایی بیندازیم، درست نباشد و این موضوع ضریب نفوذ اینترنت و سطح کاربری ما را با کاهشی جدی مواجه کند.
 
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور ادامه داد: در حال حاضر انتظارمان این است که این هزینه‌ها کاهش پیدا کند چراکه تحمیل چنین مخارجی به مصرف‌کننده شرایط را برای او سخت می‌کند و در چنین شرایطی قطعا اگر قرار باشد افراد به حذف بخشی از نیاز‌های خود بپردازند، اینترنت یکی از اولین موارد خواهد بود و بدین ترتیب افزایش قیمت به‌طور مستقیم برروی استفاده مردم تاثیر گذاشته و آن را محدود می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.