سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 9, 2013
18:37 چهارشنبه، 20ام دیماه 1391
کد خبر: 52646

سرعت عرضه وسایل الکترونیک همراه 2 برابر نرخ تولد نوزادان

 

 مدیر عامل شرکت کوآلکوم گفت: هر روز یک میلیون وسیله الکترونیک همراه به جمع محصولات قبلی در حال استفاده اضافه می شود که این دو برابر تعداد نوزادانی است که هر روز پا به عرصه وجود می گذارند.
 
به گزارش فارس به نقل از فوربس، پل جیکوبز مدیر عامل شرکت کوآلکوم سازنده انواع تراشه های همراه تلاش کرد در سخنرانی خود بر اهمیت محصولات همراه و نقش آنها در آینده فناوری تاکید کند.
 
به گفته وی هر روز یک میلیون وسیله الکترونیک همراه به جمع محصولات قبلی همراه در حال استفاده اضافه می شوند و این دو برابر تعداد نوزادانی است که هر روز پا به عرصه وجود می گذارند.
 
جیکوبز نسل فعلی بشر را نسل M  یا نسل همراه دانست که با محصولات الکترونیک قابل حمل زندگی می کنند و زندگیشان را نمی توانند بدون وجود آنها تصور کنند. آمار نشان می دهد که 80 درصد مردم گفته اند حتی یک روز را هم نمی توانند بدون فناوری های همراه سر کنند.
 
مدیر کوآلکوم از عرضه بیش از 11 میلیارد تراشه توسط این شرکت در طول فعالیتش خبر داد و افزود موبایل به بزرگترین و برترین پلاتفورم عرصه فناوری در طول تاریخ مبدل شده است.
 
وی افزود: گوشی های هوشمند به تدریج جایگزین لپ تاپ ها و موبایل ها می شوند و پیش بینی می شود از سال 2012 تا 2016 پنج میلیارد گوشی هوشمند به فروش برسند. این روزها بسیاری از مردم تنها با گوشی به اینترنت متصل می شوند.
 
در حین سخنرانی مدیر عامل کوآلکوم استیو بالمر مدیر عامل مایکروسافت هم به عنوان مهمان ویژه حضور یافت و از عرضه محصولات همراه مایکروسافت در آینده نزدیک و همین طور طراحی انواع برنامه های همراه برای ویندوز RT خبر داد.
 
وی افزود که تبلت های مجهز به ویندوز تنها تبلت های دنیا هستند که بر روی آنها آفیس نصب می شود.
 
جیکوبز نیز واکنش به بالمر گفت که وی و همکارانش را ویندوز را کاملاً از نو طراحی کرده اند. پس از آن وی به معرفی نسل جدید تراشه های کوآلکوم برای تبلت ها و گوشی ها پرداخت که تا 75 درصد کارآیی بهتری دارند و در کنار سازگاری با نسل چهارم شبکه های تلفن همراه می توانند تصاویر ویدیویی را بالاترین کیفیت پخش کنند.
 
افزایش سازگاری گوشی ها و تبلت ها با شبکه های وای – فای، تجهیز آنها به پردازنده های چهار هسته ای با سرعتی بیشتر از لپ تاپ ها و رسیدن وضوح آنها به رقم باورنکردنی 1080 P از جمله دیگر اظهارات جیکوبز در مراسم افتتاحیه سی ای اس 2013 بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.