تبلت

تلفن همراه

گوشی

January 9, 2013
18:54 چهارشنبه، 20ام دیماه 1391
کد خبر: 52650

آمار فروش تبلتها و تلفنهای هوشمند در 2013/ فروش 1.1 تریلیون دلاری گجتها

 

براساس اعلام انجمن کالاهای مصرفی الکترونیک هزینه‌های جهانی برای دستگاه‌های الکترونیکی در سال 2013 به 1.1 تریلیون دلار خواهد رسید.
استیو کوئنیگ مدیر ارشد تحقیقات بازار انجمن کالاهای مصرفی الکترونیک طی یک نشست خبری اظهار داشت که این ارقام نشان دهنده رشد 4 درصدی هزینه‌های جهانی در سال میلادی جدید نسبت به سال 2012 است.
 
وی افزود: خوشبختانه این آمار در مقایسه با سال گذشته نوعی برگشت به گذشته خواهد داشت، چرا که سال 2012 میزان هزینه‌های جهانی برای خرید کالاهای مصرفی الکترونیک یک درصد کاهش یافته است.
 
این در شرایطی است که هنوز وضعیت اقتصاد اروپا بهبود نیافته و در آمریکا نیز اخیرا روی مالکیت یک نوع توافقی صورت گرفته و هنوز مشخص نیست که تأثیر این توافق روی هزینه مصرف کننده برای خرید وسائل الکترونیکی مصرفی چقدر باشد.
 
 
با تمام این اوصاف، رشدی که در این عرصه شاهد خواهیم بود، واضح است و باید یادآور شد که سر منشأ این رشد، بازارهای درحال ظهور هستند.
 
کوئنیگ اظهار داشت که بازارهای به بلوغ رسیده چون ژاپن و اروپای غربی همین روند را ادامه داده و حتی در سالهای آینده اندکی کاهش خواهند داشت. انتظار می‌رود که تولید ناخالص آمریکا 2 درصد افزایش داشته باشد اما این مسئله هنوز با شک و تردید همراه است، علاوه بر این به نظر می‌رسد این هزینه‌ها در فصل خریدهای پیش از سال نو میلادی ضعیف‌تر از چیزی بود که پیش‌بینی می‌شد.
 
اگر تمام این پیش بینی‌ها را در کنار هم قرار دهیم انتظار می‌رود که سال 2013 هزینه‌هایی که صرف خرید محصولات مصرفی الکترونیکی می‌شود در مقایسه با افزایش 9 درصدی بازارهای در حال رشد تنها یک درصد افزایش می‌یابد.
 
براساس پیش بینی‌های صورت گرفته مهمترین اقلامی که میان این کالاها در سال 2013 خریداری می‌شوند تبلتها وتلفنهای هوشمند هستند.
 
انجمن کالاهای مصرفی الکترونیکی پیش‌‌بینی کرده است که در سال 2013 این دو دستگاه 40 درصد کل هزینه‌های گجتهای جهانی را به خود اختصاص دهند. این رشد تا حدی به علت نوآوری‌های ارائه شده در بازار است و از سوی دیگر فروش این محصولات موجب کاهش فروش محصولات دیگری چون تلویزیونها، کنسولهای بازی و لپ تاپها خواهد شد.
 
این پیش بینی‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال 2013 ، تنها در آمریکا 44 درصد تمام خانوارها در آمریکا دستکم یک تبلت خواهند داشت. گفته شده است که بازار تبلتها یکی از پرسرعت‌ترین بازارها از نظر فروش محسوب می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.