رگولاتوری

January 12, 2013
12:19 شنبه، 23ام دیماه 1391
کد خبر: 52666

کشف ۷۰۰بیسیم و تلفن غیرمجاز در مانور خوزستان رگولاتوری

مدیرکل نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کشف و ضبط 700 دستگاه بی سیم غیرمجاز و تعدادی سوئیچ دیتای غیرمجاز، تلفن بردبلند بی سیم، بی‏سیم دستی و خودرویی از فروشندگان غیرمجاز خبر داد.

 
به منظور پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات نخستین مانور اقتدار پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در استان خوزستان با موفقیت و تحقق اهداف پیش بینی شده برگزار شد.
 
این مانور پس از برگزاری جلسه توجیهی در اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات منطقه جنوب غرب و تشریح سناریوی پیش بینی شده و تعیین مسیر حرکت و موقعیت‏های در نظر گرفته شده، با استفاده از کاروان خودروهای تخصصی پایش و مانیتورینگ انتظامی و امنیتی و با حفاظت نیروهای اعزامی از یگان امداد نیروی انتظامی آغاز شد.
 
علیرضا اصغریان رئیس کمیته مرکزی تفاهم نامه پایش و کنترل سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات در این باره گفت: در این مانور از دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک، کافی‌نت ها، ISP، ISDP، نمایندگان اپراتورها، شرکت مخابرات خوزستان، دفاتر پستی و همچنین فروشندگان غیرمجاز بی سیم و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی بازدید و بازرسی بعمل آمد و تخلفاتی از جمله کم فروشی، گرانفروشی، کاهش کیفیت سرویس و موارد دیگر از سوی کارشناسان دستگاه های حاضر مورد بررسی قرار گرفت.
 
مدیرکل نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: در بازدیدها و بازرسی های انجام شده از برخی از دارندگان پروانه ISP وISDP به دلیل عدم رعایت تعرفه، عدم ارائه خدمات پشتیبانی فنی و عدم رعایت دستورالعمل های صادره اقدامات قانونی برابر مقررات به عمل آمد. همچنین در این مانور از ماشینهای جهت یاب و مانیتورینگ جهت پایش و بازرسی های تخصصی استفاده شد و بیش از 700 دستگاه بی سیم غیرمجاز و تعدادی سوئیچ دیتای غیرمجاز، تلفن بردبلند بی سیم، بی‏سیم دستی و خودرویی از فروشندگان غیرمجاز کشف و ضبط شد.
 
برگزاری نخستین مانور سراسری پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات با هدف صیانت از حقوق مردم و اپراتورها و ایجاد فضای سالم در حوزه ICT انجام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.