رگولاتوری

January 15, 2013
12:23 سه شنبه، 26ام دیماه 1391
کد خبر: 52731

حال و هوای این روزهای وزارت ارتباطات; رفت و آمد یک‌روز درمیان نیکزاد

 

در حالی که براساس مصوبه مجلس سرپرستی علی نیکزاد به عنوان وزیر راه در وزارت ارتباطات غیرقانونی تلقی می شود اما شواهد نشان می‌دهد که وی نه تنها در وزارت ارتباطات در رفت و آمد است، بلکه حتی جلسات وی نیز برای مدیران این وزارتخانه برگزار می‌شود.
 
محمود احمدی نژاد در آخرین ساعات یازدهم آذرماه امسال طی حکمی رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را از سمتش برکنار کرد و سرپرستی این وزارتخانه را به علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی سپرد؛ آنطور که از شواهد بر می آمد قصد و نیت رئیس دولت در این برکناری ادغام دو وزارتخانه کلیدی راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایجاد وزارتخانه ای جدید تحت عنوان وزارت امور زیربنایی بود که نمایندگان مجلس نه تنها با آن موافقت نکردند بلکه طرحی را با قید دو فوریت به تایید شورای نگهبان به تصویب رساندند که دولت حق ادغام وزارتخانه های خود را حداقل تا یک سال آینده نخواهد داشت.
 
براساس یکی از بندهای مشروط در این مصوبه، سرپرستی علی نیکزاد به عنوان وزیر وزارتخانه راه و شهرسازی از ششم دی ماه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات غیرقانونی بوده و وی حتی حق امضا نیز نخواهد داشت اما با این وجود و براساس اظهارات مدیران وزارت ارتباطات، وی همچنان به فعالیت خود در وزارت ارتباطات ادامه می دهد.
 
تاکید معاون نظارت مجلس به معرفی جایگزین نیکزاد
 
به گزارش مهر، روز گذشته معاون نظارت مجلس با ارسال نامه ای رسمی به محمود احمدی نژاد، ادامه سرپرستی علی نیکزاد در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را خلاف قانون اعلام و خواستار معرفی فردی جایگزین وی شد.
 
حسین مظفر با استناد به قانون اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه مصوب 6 دی ماه 1391 از رئیس جمهور خواست با توجه به خلاف قانون بودن ادامه سرپرستی علی نیکزاد در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگزین وی را معرفی کند.
 
در این نامه تأکید شده، طبق قانون مذکور هیچ وزیری نمی تواند به طور همزمان سرپرست وزارتخانه دیگری باشد و در تبصره 2 ماده 53 غیرقانونی بودن ادامه سرپرستی نیکزاد در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح شده است.
 
آمد و شد یکروز در میان نیکزاد در وزارت ارتباطات
 
همه اینها در حالی است که براساس اظهارات مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی نیکزاد همچنان به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آمد و شد در این وزارتخانه است و سعی می کند اوضاع دو وزارتخانه تحت امرش را به طور کامل در اختیار بگیرد.
 
محمد حسین پور – مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره به مهر گفت: مهندس نیکزاد براساس حکمی که از سوی رئیس جمهور دریافت کرده است همچنان به فعالیت خود در وزارت ارتباطات ادامه می دهد و حداقل یک روز در میان در این وزارتخانه رفت و آمد دارد و سرپرستی امور را عهده دار است.
 
وی با بیان اینکه حتی در برخی مواقع تا پاسی از شب جلسات سرپرست فعلی وزارت ارتباطات با مدیران ارشد این وزارتخانه به طول می انجامد، تصریح کرد: طی برپایی جلسات منظم با مدیران وزارت ارتباطات، مهندس نیکزاد بر تمامی امور این وزارتخانه نظارت و مدیریت دارد.
 
نیکزاد قصد دارد طرح های ارتباطی افتتاح کند
 
حسین پور همچنین اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته مهندس نیکزاد قصد دارد چند پروژه فناوری اطلاعات و ارتباطات را که هم اکنون زمان بهره برداری از آن فرارسیده است افتتاح کند و تاکنون حکمی مبنی بر غیرقانونی بودن حضور وی در وزارت ارتباطات از سوی رئیس جمهور ابلاغ نشده است.
 
جلسات نیکزاد برای اجرای اینترنت ملی
 
علی حکیم جوادی – معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز در این زمینه به مهر گفت: فعالیتهای مدنظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچون گذشته در حال انجام است و وقفه ای در کار این وزارتخانه برای انجام امور و پروژه های مدنظر ایجاد نشده است.
 
وی با بیان اینکه جلسات منظم و مکرری با سرپرست فعلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته ایم، اظهار داشت: اواخر هفته گذشته جلسه ای در مورد اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات با مهندس نیکزاد برپا شد و براین اساس وی تاکید بسیاری به اجرای هر چه سریعتر این پروژه داشت.
 
حکیم جوادی خاطرنشان کرد: پروژه شبکه ملی اطلاعات یک وظیفه قانونی براساس ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه است و براین اساس بدون درنگ در حال اجرا شدن است؛ مهندس نیکزاد نیز اهتمام جدی به اجرای این پروژه و دیگر پروژه های تعریف شده از سوی این وزارتخانه دارد.
 
به گزارش مهر، کاهش ساعت کاری و حذف ساعت ناهاری از جمله تصمیم گیریهای اولیه نیکزاد به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این وزارتخانه محسوب می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.