امنیت

تلفن همراه

گوشی

January 15, 2013
21:34 سه شنبه، 26ام دیماه 1391
کد خبر: 52746

یک چهارم از برنامه های کاربردی آندرویدی کاربران را در معرض خطر قرار می دهند

 

بنابر یافته های شرکت امنیتی تلفن همراه Trustgo بیش از ۲۵ درصد از برنامه های کاربردی آندرویدی در سراسر جهان دارای آسیب پذیری های امنیتی هستند.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، از ۲٫۳ میلیون برنامه کاربردی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته توسط Trustgo در بیش از ۱۸۷ فروشگاه برنامه های کاربردی در سرتاسر جهان در سه ماهه چهارم ۲۰۱۲، ۵۱۱ هزار نرم افزار دارای خطرات بالا بودند به طوری که پرداخت های بدون اجازه، سرقت اطلاعات و تغییرات تنظیمات کاربر را امکان پذیر می کنند.
طبق ارقام منتشر شده از سوی Trustgo، ۱۰ درصد از برنامه های کاربردی در ایالات متحده و اروپای غربی دارای خطرات بالا برای ایجاد مسائل امنیتی هستند. براساس این گزارش بیشترین برنامه کاربردی موجود برای دانلود در چین دارای خطر بالا هستند. براین اساس ۷۷ درصد از تمام برنامه های کاربردی موجود در این کشور خطرات مهم امنیتی به دنبال دارند. به علاوه ۵ مورد از پرخطرترین فروشگاه های برنامه های کاربردی برای دانلود نرم افزارهای آندرویدی نیز چینی هستند.
Trustgo ایمن ترین مرکز دانلود برنامه های کاربردی را نیز Aproov معرفی کرده است. تنها ۲ درصد از برنامه های کاربردی این فروشگاه دارای خطر بالا معرفی شده اند.
Amazon App Stor و Google Play Store نیز با ایمنی بالا معرفی شده اند. در فروشگاه آمازون تنها ۷٫۵ درصد از برنامه های کاربردی و در فروشگاه گوگل نیز ۸٫۴ درصد از این برنامه ها دارای خطر بالا معرفی شده اند.
به گفته مدیرعامل Trustgo مالوارها همچنان در سرتاسر جهان مشکل اساسی به شمار می آیند اما رشد واقعی در طبقه برنامه های کاربری با خطر بالا رخ می دهد.
اگرچه این برنامه های کاربردی شامل بدافزارهای متداول نمی شوند، اما توانایی انجام رفتارهای گوناگونی را دارند که می توانند کاربران را در معرض خطر قرار دهند. مساله مهم این است که برای کاربران تمایز میان برنامه کاربردی با خطر بالا و برنامه های ایمن غیر ممکن است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.