رگولاتوری

January 15, 2013
22:29 سه شنبه، 26ام دیماه 1391
کد خبر: 52753

تصدی معاون غضنفری بر وزارت ارتباطات قطعی شد: احمدی به وزارت ارتباطات می‌رود

 

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از مذاکرات رئیس‌جمهور با فریدون احمدی، معاون فعلی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبرداد و گفت: وی از سوی رئیس‌جمهور به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات به مجلس معرفی خواهد شد.
یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با مهر گفت: مذاکرات رئیس‌جمهور با فریدون احمدی، معاون فعلی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای سرپرستی بر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نهایی شده است و وی از سوی رئیس‌جمهور به نمایندگان مجلس معرفی خواهد شد.
 
وی افزود: بعد از مذاکره رئیس‌جمهور با گزینه‌های مختلف برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فریدون احمدی که هم اکنون معاون وزیر صنعت و مدیرعامل ایمیدرو است، به عنوان گزینه نهایی سرپرستی بر این وزارتخانه معرفی خواهد شد.
 
به گزارش فارس، فریدون احمدی کارشناسی مهندسی مخابرات و کارشناسی ارشد و دکترای صنایع دارد. او پیشتر مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره شرکت خدمات انفورماتیک راهبر، عضو شورایعالی انفورماتیک کشور، مشاور فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) وزیر بازرگانی، جانشین وزیردرکمیته پدافند غیرعامل کشور، قائم مقام وزیر ومعاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت صنعت، معدن وتجارت، معاون هماهنگی، توسعه منابع وامورمجلس وزیربازرگانی بوده‌است.
 
بنابراین گزارش، احمدی رئیس مرکز میانی صدور گواهی الکترونیکی بازرگانی، عضو کمیسیون مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی بازرگانی، عضو هیأت علمی گروه برق دانشکده فنی و مهندسی، مدیر گروه مخابرات دانشکده علوم و فنون هوایی، مدیر پروژه ایجاد مرکز صدور گواهی دیجیتال  (CA) کشور، عضو کارگروه تجارت الکترونیک شورایعالی فناوری اطلاعات کشور، مجری سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور (کد رهگیری) در شورایعالی مسکن و عضو کمیسیون تجارت الکترونیکی (e-commerce) وزارت بازرگانی بوده است.
 
به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد، یازدهم آذرماه امسال طی حکمی رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را از سمتش برکنار کرد و سرپرستی این وزارتخانه را به علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی سپرد.
 
برخی بر این باورند که قصد و نیت رئیس دولت در این برکناری ادغام دو وزارتخانه کلیدی راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایجاد وزارتخانه ای جدید تحت عنوان وزارت امور زیربنایی بود که نمایندگان مجلس نه تنها با آن موافقت نکردند بلکه طرحی را با قید دو فوریت به تایید شورای نگهبان به تصویب رساندند که دولت حق ادغام وزارتخانه های خود را حداقل تا یک سال آینده نخواهد داشت.
 
طی روزهای گذشته نیز، معاون نظارت مجلس با ارسال نامه ای رسمی به محمود احمدی نژاد، ادامه سرپرستی علی نیکزاد در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را خلاف قانون اعلام و خواستار معرفی فردی جایگزین وی شد.
 
حسین مظفر با استناد به قانون اصلاح ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه مصوب ۶ دی ماه ۱۳۹۱ از رئیس جمهور خواست با توجه به خلاف قانون بودن ادامه سرپرستی علی نیکزاد در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگزین وی را معرفی کند.
 
در این نامه تأکید شده، طبق قانون مذکور هیچ وزیری نمی تواند به طور همزمان سرپرست وزارتخانه دیگری باشد و در تبصره ۲ ماده ۵۳ غیرقانونی بودن ادامه سرپرستی نیکزاد در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.