سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 17, 2013
12:26 پنجشنبه، 28ام دیماه 1391
کد خبر: 52788

با پروژکتور و اسکنر جدید مایکروسافت کل اتاق خود را به نمایشگر تبدیل کنید

 

شرکت مایکروسافت اخیرا از یک پروژکتور و اسکنر پیش‌ساخت جالب رونمایی کرده که می‌تواند کل محوطه یک اتاق را به نمایشگر تبدیل کند.به گزارش ایسنا، سیستم آزمایشی«IllumiRoom» متعلق به مرکز پژوهش مایکروسافت در یک ویدئوی جالب تبلیغاتی به نمایش اجرای بازی‌های ویدئویی پرداخته است.
 
مایکروسافت از ارائه هرگونه جزئیات در مورد کارکرد این سیستم تا زمان ارائه آن در نشست گرافیک رایانه‌ای در ماه ژوئیه خودداری کرده است. با این حال این شرکت اعلام کرده است: این سیستم محیط اطراف نمایشگر تلویزیون را با تصویرهای تجسمی طرح‌ریزی شده برای ارتقای تجربه سرگرمی در اتاق نشیمن افزایش می‌دهد.IllumiRoom از فناوری کینکت برای دوربین ویندوز و یک پروژکتور برای کمرنگ کردن خطوط بین محتویات روی نمایشگر و محیط زندگی استفاده کرده تا فرد بتواند جهان فیزیکی و مجازی را با هم ترکیب کند. حسگر کینکت که معمولا برای کنترل بازی‌های رایانه‌ای مورد استفاده می‌گیرد، از چندین حسگر با قابلیت پیگیری حرکات کاربر با جزئیات بسیار دقیق برخوردار است.مایکروسافت همچنین قابلیت این سیستم را برای اسکن اتاق به منظور ایجاد یک عرشه بدل‌نمایی کامل به نمایش گذاشته است. این شرکت اعلام کرد: سیستم جدید می‌تواند ظاهر اتاق را تغییر داده، حرکت ظاهری را القا کرده، میدان دید را افزایش داده و یک تجربه بازی کاملا جدید را ارائه کند.به گفته مایکروسافت، این سیستم از ظاهر و هندسه اتاق که توسط کینکت ثبت شده، برای انطباق بلادرنگ تصاویر تابشی بدون نیاز به گرافیک از پیش پردازش شده رایج استفاده می‌کند. حسگر کینکت همچنین می‌تواند اثاثیه اتاق را شناسایی کرده، از صندلی‌ها و میزها در بازی بهره برده یا آنها را با انطباق خروجی ویدئو برای نامرئی کردن موارد، پوشش دهد.این سیستم یک تصویر را در ذهن فرد نمایان کرده که در آن بازیکن می‌تواند به معنی واقعی کلمه به پشت سر نگاه کرده و یک دشمن را در آنجا ببیند.اختراع این دستگاه در سال گذشته به ثبت رسید، اما هیچ جزئیاتی در مورد آن ارائه نشده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.