تلفن همراه

رگولاتوری

گوشی

January 18, 2013
12:56 جمعه، 29ام دیماه 1391
کد خبر: 52816

رگولاتور انگلیس به والدین برای کنترل قبض تلفن همراه هوشمند فرزندان هشدار داد!

 

رگولاتور انگلیسی PhonepayPlus در گزارشی به والدین انگلیسی که درمورد نحوه استفاده فرزندان خود از گوشی های هوشمندشان اطلاعی ندارند هشدار داد که ممکن است با قبوض مواجه شوند که صدها و یا هزاران پوند برای آنها هزینه دربر خواهد داشت.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این گزارش برنامه ها و اولویت های این رگولاتور جهت حل این مشکل و کمک به والدین و فرزندانشان برای درک هزینه های بالقوه ای که استفاده از گوشی های هوشمند و دیگر دستگاه های ارتباطی در پی دارد نیز بیان شده اند.
 
برنامه های کاربردی رایگان و رسانه های اجتماعی که از طریق گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند به عنوان دو حوزه دارای خطر در این گزارش به طور برجسته بیان شده اند.
 
طی یک سال شکایت ها به این رگولاتور در مورد نوجوانان و برنامه های کاربردی 300 درصد افزایش داشته است. در این گزارش آمده است که جذابیت برنامه های رایگان برای نوجوانان در میان افراد با سن 11 تا 16 سال موجب شده است که از هر 3 نفر 2 نفر برنامه های رایگان را برای گوشی های خود دانلود کنند. همچنین براساس این گزارش، خطراتی از سوی سرویس های در ظاهر رایگان که دارای مالوار و صورتحساب داخل برنامه هستند به طور خاص برای نوجوانان خطرناک هستند. صورتحساب داخل برنامه ای زمانی رخ می دهد که یک برنامه رایگان زمانی که دانلود می شود هزینه هایی را برای موارد اضافی در پی داشته باشد. مالوارها حاوی کدهایی هستند که بدون اطلاع و اجازه کاربر از گوشی استفاده می کنند. در یک مورد نوجوان 11 ساله ای چندین بازی پرطرفدار مانند Angry Birds، Assassian’s Creed و Cut the Rope را به صورت رایگان از فروشگاه برنامه های آندرویدی دانلود کرده بود. با هر بار باز شدن هریک از این برنامه های جعلی بدون اطلاع کاربر 15 پوند در صورت حساب تلفن همراه وی ثبت می شد.
 
رسانه های اجتماعی نیز که از طریق گوشی های هوشمند و تبلت ها در اختیار کاربران قرار می گیرند نیز حوزه ای هستند که والدین باید نسبت به آن هشیار باشند. سرویس های دارای اضافه ارزش که از طریق رسانه های اجتماعی ترویج می شوند طی سال های اخیر با 57 درصد افزایش در دستیابی کاربران به این سرویس ها از این طریق هیاهوی زیادی ایجاد کرده اند. در گزارش این رگولاتور به مواردی اشاره شده است که افراد و ترویج کنندگان این سرویس ها از اعتماد و سادگی نوجوانان در فضاهای اجتماعی سوء استفاده کرده اند. در یک مورد دختر 14 ساله ای برای پرداخت اعتبارات مجازی در یک بازی فریب خورده بود. در مورد دیگر، نوجوانان بین 12 تا 14 سال در فیسبوک برای به اشتراک گذاری تبلیغ قبوض سوپرمارکت فریب خورده بودند چراکه این تبلیغ ویروسی کاربران را به شرکت در مسابقه با اضافه ارزش هدایت می کرد.
 
PhonepayPlus اقداماتی را در تمام این موارد انجام داده و اعلام کرده است که برای تضمین از بین رفتن این تبلیغات از فیسبوک با این شبکه اجتماعی همکاری می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.