بازی

فناوری اطلاعات

January 18, 2013
12:57 جمعه، 29ام دیماه 1391
کد خبر: 52817

مروری بر دنیای بازی‌های ویدئویی در می 2012

 

ماه می تماما در مورد Call of Duty جدید، مکس پین 3 و البته از همه مهم‌تر E3 بود و علاوه بر آن وقایع تلخی چون بسته شدن استودیو 38 را نیز به چشم خود دید.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، یکی از شلوغ‌ترین و پر خبرترین ماه‌های سال دنیای بازی‌های ویدئویی ماهی بود که در آن سازندگان آماده سفر به لس آنجلس و نمایش بهترین‌های خود در E3 بودند. در این میان، اکتیویژن به رسم سال‌های گذشته خود قصد معرفی عنوان جدید از سری ندای وظیفه یا Call of Duty را داشت که چندان بی ارتباط با E3 هم نبود و با معرفی این عنوان چند هفته پیش از مراسم E3، توانست توجه مخاطبان و منتقدان بسیاری را به سوی خود جلب کند.
 
اکتیویژن زمان معرفی Call of Duty: Black Ops II اعلام کرد که این بازی همانند سال‌های گذشته در ماه نوامبر منتشر خواهد شد و تمامی 300 نفری که روی این پروژه کار می‌کنند قصد دارند تمام تلاش خود را انجام دهند تا بتوانند عنوانی جدید ارائه دهند. در آن زمان گفته شد که داستان این بازی در آینده‌ای نزدیک به وقوع می‌پیوندد و از تکنولوژی‌های جدیدی می‌توان در بازی استفاده کرد که پیش از این دیده نشده بود. همچنین نوید این داده شد که فضای بازی با گذشته تفاوت‌های عمده‌ای داشته باشد و بخش "زامبی" با قدرتی بیشتر پا به میدان بگذارد.
 
طرفداران قدیمی بازی‌های استراتژی، در این ماه برای عرضه Diablo III ثانیه شماری می‌کردند و بلیزارد برای رفع عطش موقتی دوست‌دارانش تریلرهای زیادی از بازی منتشر می‌کرد که در آن از آیتم‌ها و قابلیت‌های جدید رونمایی می‌شد و اشاراتی هم به بخش Inferno می‌شد. بیش از 8 هزار فروشگاه بازی‌های ویدئویی، مراسم انتشار شبانه برای این عنوان برگذار کردند و همه این‌ها باعث شد که در هفته ابتدایی عرضه، این عنوان بیش از 6 میلیون نسخه در سراسر جهان بفروشد. اما اوضاع چندان به سود بلیزارد پیش نرفت و سرورهای بازی مشکلات گسترده‌ای بوجود آوردند و البته صدای آن 6-7 میلیون نفری که بازی را خریداری کرده بودند هم بلند شد. از آنجایی که این بازی فقط در صورت اتصال به سرورهای بلیزارد قابل اجراست، سرورهای دچار مشکل شده‌ی بلیزارد روزها دسترسی به این بازی را برای خریداران مشکل و عصبی کننده کرده بود. به همین جهت میانگین امتیازات مردمی بازی در سایت متاکرتیک به شدت افت کرد و بلیزارد حجمه‌ای از نامه‌ها و انتقادات را دریافت کرد. در این بین، شرکت سازنده بازی یعنی بلیزارد نیز در اعلامیه‌ای رسما از بازیکنان دیابلو 3 معذرت خواهی کرد و قول برطرف کردن مشکلات تا انتهای ماه جاری را داد.
 
قطار شایعات E3 سال 2012 بیشتر به جای آنکه در مورد آنچه خواهیم دید باشد، پیرامون آنچه نخواهیم دید بود. شرکت‌هایی چون والو، بلیزارد، راک‌استار، THQ و … اعلام کردند که حضوری در این مراسم سالانه نخواهند داشت و در سوی دیگر سونی حضور بازی The Last Guardian را در نمایشگاه تکذیب کرد. همچنین سران مایکروسافت و سونی حضور کنسول جدیدشان در مراسم را تکذیب کردند اما اندک امیدی پیرامون این موضوع همچنان وجود داشت.
 اما از سوی دیگر، مایکروسافت، سونی، نینتندو، یوبی‌سافت، الکترونیک آرتز و کونامی، پایه‌های ثابت هر سال این نمایشگاه، کنفرانس زنده خود را تائید کردند.
 
در این ماه شایعاتی که در ماه‌های آینده به وقوع پیوست کم نبودند. تصاویر و اطلاعاتی از شماره جدید اسپلینتر‌سل با نام بلک‌لیست منتشر شد که در کنفرانس مایکروسافت این موضوع تائید شد و تریلر آن به نمایش در آمد. شایعه شده بود که سونی قصد خرید یک شرکت بزرگ در زمینه خدمات ابری را دارد که باز هم در ماه‌های آینده دیدیم که سونی Gaikai را با مبلغی کلا خریداری کرد.
 
بازی‌های Metro: Last Light،Far Cry 3،MGS: Rising،Gears of War: Judgment و Hitman: Absolution بازی‌های جنجالی این ماه بودند که خود را برای یک نمایش فوق العاده در E3 آماده می‌کردند و پشت سر هم تصاویر، ویدئو‌ها و اطلاعات جدید از آن‌ها منتشر می‌شد.
 
اتفاق تراژدیک این ماه بسته شدن استودیو 38، سازنده بازی موفق Kingdom of Amalur بود که به دلایل مشکلات مالی نتوانست به فعالیت مثبت خود ادامه دهد و اعضای این استودیو وارد شرکت‌ها و استودیو‌های دیگر شدند.
 در کنار این اتفاق، THQ اولین بحران جدی خود را در این ماه به چشم خود دید. دنی بیلسون مدیر عامل شرکت به دلایلی از THQ جدا شد و بازی Devil's Third که تیم خلاق ایتاگاکی روی آن کار می‌کرد نیز از دستان کمپانی خارج شد.
 
 
در ادامه ماه، اولین تصاویر گیم‌پلی از Assassin's Creed 3 منتشر و بازی Company of Heroes 2 نیز با وجود وضعیت بد اقتصادی THQ معرفی شد. عناوینی چون Hitman: Absolution و DisHonored نیز تاریخ انتشارشان مشخص شد و همگان منتظر ماه ژوئن ماندند که پر است از اخبار و سورپرایزها.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.