رگولاتوری

January 18, 2013
15:59 جمعه، 29ام دیماه 1391
کد خبر: 52818

فارس: گزینه اصلی وزارت ارتباطات در آخرین لحظه رو میشود

 

برخی به جد معتقدند تمام گزینه‌های تصدی وزارت ارتباطات از جمله گزینه‌های داخل وزارت تا ذبیحی، محرابیان و احمدی که برای وزارت معرفی و به ویژه رسانه‌ای می‌شوند، در آخرین لحظه کنار خواهند رفت و گزینه اصلی رو خواهد شد.
 
به گزارش FarsNews روز گذشته نام فریدون احمدی به عنوان مهم‌ترین گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات در رسانه‌ها مطرح شد.
 
مطرح شدن فریدون احمدی در حالی است که پیش از این انتخاب ذبیحی قائم مقام سابق وزیر نیرو و محرابیان وزیر وقت صنایع و معادن نیز برای تصدی این سمت شنیده شده بود و با جدی نشدن پیشنهاد ذبیحی و نپذیرفتن پیشنهاد از سوی محرابیان، به عنوان جدی‌ترین گزینه وزارت با احمدی در این خصوص صحبت شده است.
 
گفته شده محرابیان در حالی این پیشنهاد را به دلیل نداشتن تخصص و سابقه کاری در این حوزه نپذیرفته که انتخاب او برای این سمت بسیار جدی بوده است.
 
اما موضوع احمدی و محرابیان متفاوت خواهد بود؛ زیرا شنیده‌ها حاکی است برخلاف محرابیان، احمدی به این سمت علاقه نشان داده است.
 
معرفی احمدی نیز در شرایطی اتفاق افتاده که از وزارت ارتباطات خبر می‌رسد نیکزاد مانند روز نخست همچنان با جدیت پیگیر مسوولیت‌هایش در این وزارتخانه است.
 
وزارتی‌ها از قول نیکزاد می‌گویند که از ابتدا نیز گفته سه ماه مهمان وزارت ارتباطات است؛ اما این موقت بودن مانع از جدیت او در کارها نشده است.
 
وزارتی‌ها از آشنایی قبلی احمدی و نیکزاد هم سخن می‌گویند و گفته شده که احمدی توسط نیکزاد برای این سمت معرفی شده است.
 
از سوی دیگر از مجلسی‌ها شنیده می‌شود نام فریدون احمدی و صحبت‌ها با او برای تصدی وزارت ارتباطات مدتی است که مطرح شده و مربوط به چند روز گذشته نمی‌شود فقط به تازگی رسانه‌ای شده است.
 
با توجه به اطلاع قبلی مجلسی‌ها و شنیده شدن این موضوع از زبان چند شخص نزدیک به احمدی، به نظر می‌رسد رسانه‌ای شدن این موضوع در این زمان بر خلاف میل احمدی نبوده است.
 
مجلسی‌ها می‌گویند علیرغم کاندید شدن احمدی برای تصدی وزارت ارتباطات اما همچنان مایل به معرفی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بدنه این وزارتخانه تخصصی هستند. همچنان که پس از برکناری تقی‌پور گزینه‌هایی از جمله محمود خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و محمد کرم‌پور معاون وزارت ارتباطات به عنوان گزینه‌هایی از بدنه وزارتخانه به زبان آمدند اما هرگز تایید و جدی نشدند.
 
همچنین عدم اعتقاد دولت به غیرقانونی بودن ادامه فعالیت نیکزاد بر وزارت ارتباطات حرف دیگر مجلسی‌ها است.
 
همچنان که رمضانعلی سبحانی‌ فرد رئیس کمیته ICT مجلس در گفت‌وگو با فارس ‌گفت: دولت معتقد است که قانون اخیر مجلس در خصوص ممنوعیت سرپرستی یک وزیر بر وزارتخانه دیگر عطف به ماسبق نمی‌شود و از این رو سرپرستی آقای نیکزاد بر وزارت ارتباطات غیر قانونی نیست و می‌تواند ادامه داشته باشد.
 
وی افزود: اما مجلس معتقد است با توجه به اینکه در متن قانون قید شده این قانون در مورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم قابل اجرا است، سرپرستی آقای نیکزاد غیرقانونی است و نمی‌تواند ادامه داشته باشد.
 
با تمام این توصیفات یک مسئله باقی می‌ماند؛ اینکه این اواخر روال کار دولت بر انجام کارها به روش غیر منتظره بوده و از پیش رسانه‌ای شدن کاری که دولت در آینده قصد انجام را دارد خلاف این روال است.
 
از سوی دیگر اعتقاد دولت به غیرقانونی نبودن ادامه سرپرستی نیکزاد این شائبه را نیز ایجاد کرده که با هر روش نیکزاد تا پایان 3 ماه سرپرست وزارتخانه نگه داشته شود و پس از آن وزیری برای تصدی وزارت معرفی شود.
 
همچنان که مدتی پیش شایعه جایگزینی محرابیان با معاون اول رئیس‌جمهور رسانه‌ای شد و بعد‌ها شنیده شد که در همان زمان با محرابیان در خصوص تصدی وزارت ارتباطات و نه معاون اولی صحبت شده است.
 
از این رو برخی به جدیت معتقدند که گزینه‌هایی که برای تصدی وزارت ارتباطات معرفی و به ویژه رسانه‌ای می‌شوند در آخرین لحظه کنار خواهند رفت و گزینه اصلی رو خواهد شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.