بازی

فناوری اطلاعات

January 19, 2013
22:08 شنبه، 30ام دیماه 1391
کد خبر: 52836

مروری بر دنیای بازی‌های ویدئویی در آگوست 2012

 

یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات سال 2012 برای جامعه گیمرها، معرفی عنوان جدید کارگردان افسانه‌ای بازی‌های ویدئویی، هیدئو کوجیما بود.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در کنار معرفی متال گیر جدید، مراسم گیمزکام آلمان بزرگ‌ترین اتفاق این ماه در دنیای بازی‌ها بود. گیمزکام که هر ساله در شهر کلن آلمان برگذار می‌شود میزبان اتفاقات متعددی از جمله رونمایی بازی‌های جدید و سیستم‌های مدرن امروزی است. پیش از شروع نمایشگاه، اطلاعات بیشتری از بازی Call of Duty: Black Ops II منتشر و قسمت چند نفره آنلاین بازی یا مالتی‌پلیر به صورت کامل معرفی شد.
گیمزکام آلمان با نمایش بازی‌های الکترونیک آرتز رسما آغاز شد. این شرکت ناشر کانادایی علاوه بر نمایش بازی‌هایی که پیش از این معرفی کرده بود، عنوان سوم از سری Army of Two با نام The Devil's Cartel را معرفی کرد و در کنار آن نمایش جذابی از عناوین Crysis 3 و Dead Space 3 نیز داشت. در ادامه، سونی در کنفرانس خود رسما از PS3 Super Slim رونمایی و در جریان همین مراسم 5 عنوان کاملا جدید را برای کنسول‌های خود به همراه وسایل جانبی‌شان معرفی کرد. اولین تصاویر از بازی Call of Duty: Black Ops II Declassified نیز در جریان این مراسم نشان داده شد.
خبر شکه کننده گیمزکام سال 2012، تعویض محوریت بازی Generals 2 بود که هنوز در دست ساخت قرار دارد. این عنوان که در ابتدا قرار بود مانند نسخه اول روی دیسک منتشر شود و دارای بخش تک نفره باشد، به صورت کلی دچار تحول شد و به یک بازی تماما آنلاین رایگان تبدیل شد که باید بوسیله سامانه Origins آن را دریافت و بازی کنید. به نظر می‌رسد سیاست‌های الکترونیک آرتز در زمینه رقابت با استیم دامن گیر بازی‌های پر طرفدارش هم شده است. EA اعلام کرد که در ابتدای عرضه این بازی اصلا بخش تک نفره‌ای وجود ندارد.
بلیزارد اعلام کرد که بسته جدید Starcraft II تقریبا مراحل ساخت را پشت سر گذاشته است و در ماه مارس سال 2013 وارد بازار خواهد شد. در کنار آن آقای یوشیدا اعلام کرد که گرن توریزمو بعدی به زودی رونمایی خواهد شد و باید منتظر خبرهای بیشتری در مورد این بازی باشیم که تا به الان هیچ خبری در مورد آن منتشر نشده است. همچنین وی اعلام کرد که منتظر کاهش قیمت کنسول دستی PS Vita در سال 2012 نباشید.
شرکت کپکام علاوه بر نمایش بازی‌های خود همچون رزیدنت اویل 6 و Devil May Cry جدید، بازی Remember Me را نیز معرفی کرد اما اطلاعات زیادی به جز چند خط در مورد داستان بازی ارائه نداد.
اعداد و ارقام در این ماه زیاد به چشم آمدند. بیش از 275 هزار نفر از نمایشگاه گیمزکام آلمان دیدن کردند و این واقعه را در کنار E3 به بزرگ‌ترین اجتماع سال 2012 بازی‌سازها، منتقدین و مردم تبدیل کردند. سونی نیز اعلام کرد که بیش از 7 میلیون مرحله در طول 4 سال برای بازی LittleBigPlanet توسط کاربران بازی ساخته شده است اما روی آمار فروش کنسول دستی خود یعنی ویتا سرپوش گذاشت. مایکل پکتر تحلیل‌گر دنیای بازی‌های ویدئویی پیش بینی کرد که بیش از 50 میلیون یوزر در بازی Star Wars: The Old Republic ثبت نام خواهند کرد. آمار منتشر شده نشان می‌داد که 1 میلیون کاربر برای تست بازی DayZ ثبت نام کرده‌اند و 3.6 میلیون نسخه از بازی ماینکرفت روی کنسول X360 فروخته شده است. مجله گیم‌اینفورمر با تیراژ 8.2 میلیونی خود به سومین مجله پرطرفدار در ایالات متحده تبدیل شد.
هیدئو کوجیما انتهای ماه آگوست را فرصت مناسبی برای رونمایی بازی جدید خود یعنی Metal Gear Solid: Ground Zeroes دانست و با گرافیک خیره کننده بازی زبان منتقدین را به تحسین گشود.
بازی‌های DarkSiders II ،Sleeping Dogs ،Guild Wars 2 ،Counter Strike: Global Offensive و New Super Mario Bros. 2 در این ماه منتشر شدند تا تابستان کمی بازی برای انجام دادن داشته باشد.
با نزدیک شدن به زمان عرضه کنسول Wii U شایعات پیرامون بازی‌ها و سخت افزار این کنسول افزایش یافت. شرکت‌هایی همچون تیم‌باندی و گیرباکس نیز تائید کردند که در حال کار روی بازی‌های نسل بعد هستند و الکترونیک آرتز رسما اعلام کرد که کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت را دیده است. مایکروسافت نیز بیان کرد که روی اکس‌باکس بعد خود وینئوز 8 را پیاده خواهد کرد.
خبر ناامید کننده این ماه نیز باز پیرامون شرکت THQ بود و توقف ساخت بازی InSane که توسط کارگردان مشهور سینما آقای گیرمو دل تورو در حال ساخت بود. البته شرکت سونی هم استودیو لیورپول خود را کاملا بست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.