اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن سیار

فناوری اطلاعات

January 21, 2013
19:52 دوشنبه، 2ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52873

نارضایتی کاربران از کیفیت وایمکس و پاسخ مبین‌نت

 

آلودگی هوا، ایجاد اختلال در یکی از درگاه‌های تامین پهنای باند و مسائلی از این دست مواردی بوده‌اند که طی هفته‌های گذشته موجبات کندی اینترنت و نارضایتی کاربران را فراهم کردند. در این میان اگرچه برخی مسوولان این مشکلات را جدی ندانسته و اختلالات اخیر را موضوعی می‌دانند که رسانه‌ها آن را بزرگ کرده‌اند.
 
اما با این وجود برخی از مشترکان یکی از شرکت‌های ارایه‌کننده اینترنت طی تماس با ایسنا از مشکلاتی متعددی که در برهه‌های مختلف زمانی در ارائه خدمات این شرکت وجود داشته گلایه کردند.
 
به گزارش ایسنا در اولین جست‌وجوهای اینترنتی دیده می‌شود که در سایت‌های متعدد نیز گلایه‌های مختلف کاربران این شرکت ارایه‌کننده خدمات وایمکس مطرح شده و کاربران شرکت ارتباطات مبین نت نسبت به اختلالات این شبکه، کندی سرعت آن در ساعات مختلف شبانه‌روز، عدم پاسخگویی مناسب بخش خدمات مشتریان و همچنین به پایان رسیدن حجم دانلود در مدتی کوتاه انتقاداتی دارند. انتقاداتی که تنها به چند هفته اخیر محدود نشده و این شرکت توضیحاتی درباره آنها برای ایسنا ارسال کرده است.
 
در متن توضیحات این شرکت آمده است:
 
«روابط عمومی شرکت ارتباطات مبین‌نت ضمن تشکر از خبرگزاری محترم ایسنا برای بیان مسایل و پرسش‌های مشترکان اینترنت پرسرعت وایمکس مبین‌نت، لازم می‌داند به نکته‌های مهمی برای آشنایی بیش‌تر مشترکان با خدمات مبین‌نت اشاره کند. پیش از هر چیز، رضایت مشترکان مهم‌ترین اصل در شرکت ارتباطات مبین‌نت به شمار می‌رود. به همین دلیل، روش‌های بسیاری برای ارتباط برقرار کردن مشترکان با مبین‌نت در نظر گرفته شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.
 
– در مورد مشکل تماس با مرکز خدمات، مشترکان باید در نظر داشته باشند که تنها شماره‌ تلفن مرکز خدمات، 096790 است و مشترکان در هر شهری از ایران با استفاده از همین شماره تلفن می‌توانند با کارشناسان مبین‌نت گفت‌وگو کنند. هر روز، 170 نفر کارشناس آموزش دیده در مرکز خدمات حاضر هستند تا به پرسش‌های مشترکان پاسخ دهند که این نسبت کارشناس به تعداد مشترکان، حتی از سطح استاندارد تعیین شده در جهان نیز بالاتر است.
 
هم‌چنین سیستم پاسخ‌گوی هوشمند مرکز خدمات، بسیاری از پرسش‌های کسانی را که علاقه‌مندند بیش‌تر درباره‌ی مبین‌نت و خدمات آن بدانند، به‌طور خودکار پاسخ می‌دهد تا مشترکان فرصت بیش‌تری برای گفت‌و‌گو با کارشناسان داشته باشند. هم‌چنین، برای جلب رضایت مشترکان، کلیه‌ی مکالمات میان مشترکان و کارشناسان ضبط می‌شود تا اگر مشترکی از کارشناس پاسخ‌گو ناراضی بود، بتواند شکایت خود را همراه با شماره‌ی انحصاری پاسخ‌گو (که در ابتدای مکالمه اعلام می‌شود)، به مبین‌نت اعلام کند.
 
گذشته از شماره تلفن 096790، مشترکان می‌توانند پرسش‌ها و مشکلات خود را از طریق بخش صدای مشتری (VOC) در سایت رسمی شرکت ارتباطات مبین‌نت (www.mobinnet.ir) نیز مطرح کنند تا کارشناسان در اولین فرصت به آن‌ پاسخ دهند.
 
– تعدادی از مشترکان اینترنت پرسرعت اشتراکی وایمکس مبین‌نت گزارش داده‌اند مقدار حجمی که پس از خرید به حساب کاربری آن‌ها اضافه می‌شود، کم‌تر از میزان خریداری شده است یا این‌که حجم بیش‌تری نسبت به آن‌چه مصرف می‌کنند، از حساب کاربری آن‌ها کسر می‌شود. در این زمینه، مشترکان باید در نظر داشته باشند حجمی که تمام ارایه‌دهندگان اینترنت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، مجموع ارسال (Upload) و دریافت (Download) اطلاعات است. هم‌چنین این‌روزها بسیاری از سایت‌های اینترنتی از محتواهای چندرسانه‌ای بسیار پرحجم (مانند تبلیغات فلش یا حتی ویدیو) استفاده می‌کنند که در پس‌زمینه بارگذاری می‌شوند و به همین دلیل، بدون این‌که کاربر متوجه باشد، اطلاعات بسیار زیادی توسط مرورگر وب دریافت و در نتیجه از حساب کاربر کسر می‌شود.
 
مسایل بسیار زیاد دیگری نیز می‌توانند در افزایش حجم ارسال و دریافت اطلاعات دخیل باشند، از جمله باز بودن برنامه‌های مسنجر، ضدویروس، به‌روزرسانی ویندوز، فایروال و بسیاری برنامه‌های غیرمجاز و هم‌چنین آلوده بودن کامپیوتر به ویروس، برنامه‌های جاسوسی و تبلیغاتی.
 
مشترکان باید دقت داشته باشند که تک‌تک موارد ذکر شده و بسیاری موارد دیگر، می‌توانند منجر به ارسال و دریافت خودکار اطلاعات شوند که در نتیجه از حجم موجود در حساب کاربری کاسته می‌شود. با این‌ حال، مبین‌نت همواره در حال نظارت و پایش شبکه‌ی خود است تا در صورت شناسایی مشکل احتمالی، به سرعت آن را برطرف کند. به همین دلیل تمام مسایل مطرح شده از جانب مشترکان در اختیار بخش‌های فنی قرار داده می‌شود تا به دقت بررسی شوند.
 
هم‌چنین به مشترکان توصیه می‌کنیم با مراجعه به صفحه‌ی مشترکین در سایت مبین‌نت و وارد کردن شناسه و رمز عبور اختصاصی مودم خود، همواره میزان حجم و شیوه‌ی استفاده از اینترنت خود را تحت نظارت داشته باشند.
 
– سرانجام این‌که وایمکس فناوری جدیدی در کشور ما به شمار می‌رود و به همین دلیل طبیعی است که کاربران اینترنت نسبت به سایر روش‌های دسترسی به اینترنت، آشنایی کم‌تری با وایمکس داشته باشند.
 
روابط عمومی شرکت ارتباطات مبین‌نت برای بالا رفتن دانش عمومی مشترکان و پاسخ دادن به بسیاری از پرسش‌ها متداول آن‌ها، وبلاگی را تدارک دیده است که به‌طور مداوم خبرها، اطلاعیه‌ها، آموزش‌ها و مقاله‌های جدید مرتبط با مبین‌نت و خدمات آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. به تمام مشترکان پیشنهاد می‌کنیم با عضو شدن در وبلاگ مبین‌نت در نشانی blog.mobinnet.ir، مطالب منتشر شده در وبلاگ را پی‌گیری کنند.
 
مقاله‌های آموزشی گوناگونی مانند یافتن بهترین مکان برای دریافت سیگنال در منزل، انتخاب مودم مناسب، روش پرداخت هزینه‌ی اشتراک، نظارت بر میزان حجم مصرف شده، یافتن مناطق تحت پوشش و … در وبلاگ مبین‌نت موجود است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.