سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 22, 2013
23:13 سه شنبه، 3ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52912

Fitch: بخش فن آوری آمریکا با وجود مشکلات همچنان با ثبات باقی می ماند

 

Fitch Ratings در گزارش چشم اندازه سالانه خود به بخش فن آوری ایالات متحده، چشم انداز بخش فن آوری را در این کشور در سال 2013 با وجود پیش بینی های درآمد کم برای این بخش، با ثبات اعلام کرده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، موضوعات و موارد با اهمیت در چشم انداز IT که از سوی Fitch مطرح شده اند شامل موارد زیر است:
 
پیش بینی رشد منفی: به اعتقاد Fitch بخش فن آوری ایالات متحده با وجود عواملی مانند سقف بدهی های آمریکا، بحران بدهی ها در اروپا و تغییر دولت چین که به افزایش احتیاط مشتریان منجر شده است، رشد منفی درآمد را در سال 2013 تجربه خواهد کرد. عوامل گوناگونی مانند عرضه ویندوز 8 و ویندوز سرور 2012 و موارد امنیتی طولانی مدت، رایانش ابری، تجزیه و تحلیل ها، تبلت ها، خودکارسازی و بازارهای نوظهور باید برای تسکین محیط اقتصادی کلان بکار روند.
 
چاقوهای درحال سقوط: ارزش سهام برخی از بزرگترین شرکت های فن آوری بدهکار در سال 2012 سقوط کرد، چراکه رشد طولانی مدت درآمدهای آنها رو به پایین سقوط کرد. شرکت های اچ پی، دل، Western Union و Xerox فشار قابل توجهی را به خاطر ارزش سهام خود تجربه کردند. درحالی که خطرات خبرساز شدن دل و اچ پی تا حدی برطرف شده است، Fitch معتقد است که خطرات مرتبط به Western Union به عنوان کاندیدای LBO همچنان به قوت خود باقی هستند چراکه ارزش سرمایه گذاری این شرکت 6.1 برابر کاهش داشته است. اینکه آیا سرمایه بازار 8 میلیارد دلاری حال حاضر Western Union بتواند در این محیط پراز چالش تامین شود و یا خیر جای سوال دارد.
 
بازگشت به شرایط 2009-2008: Fitch معتقد است که بیشتر بخش فن آوری دربرابر رکود مقاومت کند و عملکردی مشابه با رکود 2009- 2008(کاهش سهام متخصصان، کاهش موقتی نسبت بدهی به دارایی و برای برخی از شرکت ها، سود از سرمایه درگردش ضد ادواری) داشته باشند. اگرچه برخی عوامل وجود دارند که موجب انعطاف پذیری کمتر برخی از شرکت های تجاری نسبت به 2009- 2008 می شود، از جمله مواردی مانند چاپ، تبلت ها، فن آوری های جدید تراشه ها، فضای رقابتی پرسرعت سخت افزارها و تعهدهای سودسهام بالاتر.
 
عرضه محصولات جدید: 2013 با عرضه چندین محصول پراهمیت مانند ویندوز 8، اولترابوک ها و تبلت-PC های پیوندی سال مهمی برای صنعت نام گذارش شده است. این سال به طور خاص برای مایکروسافت، دل، اچ پی و اینتل که طی دو سال گذشته مشارکت محدودتری در تولید محصولاتی که به سرعت درحال رشد هستند داشته اند از اهمیت بیشتری برخوردار است. Fitch انتظار دارد با اعتماد کاربران به مایکروسافت، ویندوز 8 بتواند صعود موفقت آمیزی را تجربه کند. اگرچه این موفقیت با سرعت رخ نخواهد داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.