اپراتورها

تلفن همراه

January 22, 2013
23:14 سه شنبه، 3ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52915

رشد 75 درصدی درآمد اپراتورهای اماراتی از خدمات LTE

 

شرکت Frost & Sullivan از صاحبنام‌ترین مراکز تحقیقاتی و مشاوران بین‌المللی اعلام کرد که درآمد دو کشور امارات متحده عربی و عربستان سعودی از خطوط مخابراتی LTE تا سال 2017 میلادی به‌ترتیب به 55/4 و 38/3 میلیارد دلار خواهد رسید.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته این مرکز، درآمد کشور امارات از این بازار رشد سالانه 6/75 درصدی را پیش‌رو خواهد داشت و این در حالی است که احتمال می‌رود کشور عربستان سعودی طی سال‌های 2011 تا 2017 میلادی رشد سالانه 3/45 درصدی را تجربه کند.
 
در گزارش این مرکز تحقیقاتی آمده است: «با افزایش سازگاری گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی به خطوط پرسرعت LTE و همچنین افزایش عرضه برنامه‌ها و ابزارهای سازگار با این خطوط، اپراتورهای موبایلی این روزها می‌کوشند زیرساخت‌ها و شبکه‌های خود را هرچه‌ سریع‌تر به‌روز کنند تا بتوانند خطوط پرسرعت‌تری را در اختیار مشترکان خود بگذارند».
 
گفته می‌شود که افزایش تمرکز شرکت‌های مخابراتی فعال در امارات متحده عربی و عربستان سعودی بر خطوط مخابراتی پرسرعت باعث شده است تا اکوسیستم مخابراتی این کشورها تغییر کند و کاربران برای اتصال به شبکه‌های اینترنتی پرسرعت تجربه جدیدی پیش‌رو داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.