بازی

فناوری اطلاعات

January 23, 2013
23:39 چهارشنبه، 4ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52932

آتاری رسما ورشکسته شد

 

شرکت آمریکایی مشهور آتاری سازنده انواع بازی‌های ویدئویی رسما اعلام ورشکستگی کرد. به گزارش بلومبرگ، آتاری آمریکا شعبه‌ای از شرکت مادر Atari SA در فرانسه محسوب می‌شود. 
 
به گزارش دنیای اقتصاد جالب آنکه شرکت Atari SA هم به تازگی اعلام ورشکستگی کرده است. شرکت آتاری و مجموعه موسسات زیرمجموعه‌اش بر اساس قوانین داخلی آمریکا باید تقاضای ورشکستگی خود را برای انجام پیگیری‌های حقوقی و قضایی تقدیم دادگاه کنند و این شرکت هم تقاضای خود را به دادگاهی در جنوب نیویورک ارائه داده است. آتاری به علت طراحی و عرضه بازی‌های ویدئویی خاطره‌انگیز در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 میلادی از شهرت فراوانی برخوردار است؛ ولی در سال‌های اخیر فعالیت قابل توجهی نداشت. این شرکت در سال‌های اخیر به هیچ وجه در زمینه طراحی کنسول‌های بازی فعال نبود و صرفا بازی‌هایی برای اجرا روی رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها عرضه می‌کرد. شرکت آتاری همچنین بازی هایی برای کنسول‌های شرکت‌های مایکروسافت، نینتندو و سونی هم عرضه می‌کرد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.