اپراتورها

تلفن همراه

January 25, 2013
17:42 جمعه، 6ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52961

همراه اول: به صورت قانونی ۴میلیون کارت سیمکارت دانش آموزی توزیع کرده ایم!

MCI-logo.jpg

بحث ارائه سیم‌کارت به دانش‌آموزان از مدت‌ها قبل مطرح شده و شاید هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده باشد. در این زمینه معاون همراه اول به عنوان متولی ارائه این سیم‌کارت‌ها اعلام کرد: از میان 12 میلیون دانش‌آموز کشور حدود چهار میلیون نفر کارت‌هایی برای تهیه سیم کارت دانش‌آموزی دریافت کرده‌اند.

 
محمدمهدی عطوفی – معاون شرکت ارتباطات سیار – در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آنچه در زمینه موبایل دانش‌آموزی از سوی ما صورت گرفته از ابتدا با هماهنگی کامل مسوولان بخش‌های مختلف و براساس قوانین و مجوزها بوده است.
 
وی ادامه داد: زمانی در این رابطه با مسوولان مختلفی از جمله مسوولان آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی حضور یافتیم و آنجا توضیحات جامعی را در این زمینه ارائه کردیم اما به دلایلی این توضیحات در آن برنامه تلویزیونی پخش نشد و با وجود این که قرار بود مدارک ارائه شده بعدها بر روی سایت شبکه قرار گیرد، این اتفاق هم نیفتاد.
 
معاون بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان همراه اول در ادامه یادآور شد: اگر سیاست‌های آموزش و پرورش به هر دلیلی تغییر کرده، ما نمی‌توانیم جوابگوی آن باشیم اما به هر حال آنچه به ما مربوط می‌شود این است که ما یک سری کارت سیم‌کارت و نه خود سیم‌کارت در میان متقاضیان توزیع کردیم که از میان 12 میلیون عضو جامع دانش‌آموزی، حدود چهار میلیون نفر متقاضی دریافت این سیم‌کارت‌ها بوده‌اند.
 
عطوفی در ادامه با بیان این‌که حتی یک سیم‌کارت هم به خود دانش‌آموزان داده نشده و تمام کارت‌های سیم‌کارت به والدین دانش‌آموزان ارایه شده است اظهار کرد: از نظر ما موبایل از حالت لوکس خارج و به یک کالای عمومی تبدیل شده است. حال ما درباره این رسانه جدید قبول داریم که لازم است نظارت‌های والدین وجود داشته باشد اما باید به این نکته هم توجه داشت که همراه اول هیچگاه کاری را به طور اجباری انجام نداده است.
 
وی ادامه داد: خانواده‌ها مختار هستند که برای فرزندان خود سیم‌کارت دانش آموزی تهیه کنند و یا نکنند و در این زمینه ما هیچ الزامی برای افراد قرار نداده‌ایم.
 
عطوفی در ادامه به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و گفت: به عنوان مثال ممکن است در اماکن مختلف تبلیغات متعددی درباره چیپس صورت بگیرد. در این میان ممکن است برخی خانواده‌ها استفاده از این محصول را برای کودکانشان صلاح ندانند و برخی دیگر هم آن را تهیه کنند اما درنهایت هیچ کس به کارخانه تولیدکننده چیپس خرده نمی‌گیرد. درباره سیم‌کارت دانش‌آموزی نیز چنین جریانی وجود دارد.
 
معاون بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان همراه اول در پایان درباره هزینه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی اظهار کرد: هزینه این سیم‌کارت‌ها مانند سیم‌کارت‌های معمولی است؛ درواقع ما ابتدا یک سرمایه‌گذاری اولیه برای تهیه پکیج‌های قرآنی انجام دادیم و بعد یک کارت هدیه در آن ها قرار دادیم که اگر فردی علاقه‌مند بود بتواند با آن موبایل دانش‌آموزی تهیه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.