رگولاتوری

January 25, 2013
17:47 جمعه، 6ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52964

نگاهی به کارنامه عملکرد ۳ساله تقی‌پور; رشد ۲۱درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه

ماحصل کار تقی‌پور وزیر سابق ICT از ابتدای دولت دهم تا روز برکناری، کارنامه‌ای است از آخرین وضعیت شاخص‌های ICT کشور که به وزیر راه و شهرسازی سپرد و وزراتخانه را ترک کرد.

 
6 ماه دیگر تا پایان دولت دهم زمان باقی است.
 
هم‌اکنون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرپرستی وزیر راه ‌و شهرسازی اداره می‌شود و در انتظار آشنایی با آخرین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم است.
 
تازه‌ترین کارنامه عملکرد رضا تقی‌پور وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای دولت دهم تا پایان دوران وزارت‌اش منتشر شده، گزارشی از وضعیت ICT کشور در روزی که تقی‌پور وزارتخانه را ترک کرد و سرپرستی نیکزاد آغاز شد. این کارنامه نشان می‌دهد شاخص‌های ICT کشور در چه وضعیتی به دست وزیر راه و شهرسازی سپرده شده و پس از آن در چه وضعیتی توسط نیکزاد به وزیر ارتباطات آینده محول خواهد شد.
 
عملکرد وزارت ارتباطات از ابتدای دولت دهم تا روز برکناری تقی‌پور
 
* رشد 47 برابری پهنای باند بین‌الملل از 13.3 Gbps به 63.7 Gpbs.
 
* رشد 23 برابری ظرفیت ارتباطات دیتای (IP) از 23.3 Gbps به 535 Gbps.
 
*رشد 75 برابری تعداد خطوط پرسرعت واگذار شده از 409 هزار خط به 3076 هزار خط.
 
*رشد 2.7 برابری ظرفیت شبکه انتقال (توسعه ظرفیت تجهیزات فیبر نوری): از 132000 E1 به 362000 E1.
 
*رشد 7.5 برابری پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی تلفن همراه: از 12000 کیلومتر به 89400 کیلومتر.
 
*رشد 67 درصدی دفاتر خدمات ارتباطی شهری از 2905 دفتر به 4878 دفتر.
 
*رشد 15 درصدی تعداد دفاتر خدمات ارتباطی روستایی از 8495 دفتر به 9854 دفتر.
 
*رشد 21 درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه از 60.9 درصد به 77.1 درصد.
 
*رشد 3 درصدی ضریب نفوذ تلفن ثابت: از 33.9 درصد به 34.76 درصد.
 
*رشد 70 درصدی ضریب نفوذ کاربران اینترنت از 25.18 درصد به 43 درصد.
 
باید دید آیا نیکزاد می‌تواند در مدت سرپرستی خود  بر این وزارتخانه که مدت زیادی هم از آن باقی نمانده عددی بر این کارنامه بیفراید یا آن را دست نخورده به یک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تحویل خواهد داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.