اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

January 26, 2013
19:44 شنبه، 7ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52985

اظهارات رئیس کمیسیون آموزش مجلس در خصوص سیمکارت های رایتل

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از طریق توسعه و گسترش شبکه‌های اینترنتی از جمله تلفن همراه (رایتل) می‌توان گامی موثر و مفید برای نهادینه کردن مباحث دینی در جامعه برداشت.
 
محمدعلی زاهدی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه با رواج رایتل باید مباحث مربوط به زن و مرد نیز کاملا رعایت شود، اظهارداشت: به طور طبیعی با رواج رایتل در جامعه مباحث مربوط به زن و مرد نیز تا حدودی نادیده گرفته می‌شود که با ادامه این روند قطعا بر سلامت و تحکیم خانواده تاثیر منفی  خواهد گذاشت.
وی با اشاره به حجاب به معنای پوشش بیرونی وعفاف به معنای پوشش درونی افزود: این دو عامل  باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو با مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه مواجه خواهیم شد.
نماینده مردم کرمان و راور در ادامه تصریح کرد: استفاده از سیم کارت رایتل ممکن است در کوتاه  مدت مفید واقع شود، ولی بدون فرهنگ سازی مناسب به مرور زمان بسیاری از مباحث دینی و مذهبی نادیده گرفته خواهد شد.
زاهدی با اشاره به تاثیر رایتل دررواج مسایل مذهبی مطرح کرد: از طریق توسعه و گسترش شبکه‌های اینترنتی از جمله تلفن همراه (رایتل) می‌توان گامی موثر و مفید برای نهادینه کردن مباحث دینی در جامعه برداشت.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و هشدارهای لازم برای استفاده مناسب از تلفن همراه (رایتل) در میان نسل جوان خاطرنشان کرد: برخی از افراد ممکن است بدون اطلاع از پیامدهای منفی رایتل ناخواسته به انحرافات وارد شوند که به دنبال آن تبعات منفی زیادی به همراه خواهد داشت./
 
 
با توجه به این که سیم کارت رایتل علاوه بر صوت، تصویر را هم منتقل می‌کند، این موضوع نزداعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و مردم مذهبی و متدین جامعه ایجاد نگرانی کرده که آیا در انتقال این تصاویر رعایت محرم و نامحرم و حریم خصوصی افراد صورت می گیرد یا نه؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.