امنیت

فناوری اطلاعات

January 27, 2013
0:28 یکشنبه، 8ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52988

اپرا بعنوان قوی‌ترین مرورگر از لحاظ مقابله با سرقت هویت شناخته شد

 

بر اساس آخرین گزارش‌ها اپرا در مقایسه با سایر مرورگرها از توانایی ضد سرقت هویت بیش‌تری برخوردار است.
 
بر اساس آخرین گزارش مقایسه‌ای ارائه شده توسط av-comparatives.org، اپرا در مقایسه با سایر مرورگرها از توانایی ضد سرقت هویت بیش‌تری برخوردار است. این مقایسه با استفاده از 294 آدرس URL سرقت هویت انجام شده و مرورگرهای زیر را مورد بررسی قرار داده است:
 
Apple Safari 5.1.7.7534.57.2
 
Google Chrome 23.0.1271.97 m
 
Microsoft Internet Explorer 9.0.9112.16421/9.0.12
 
Mozilla Firefox 17.0.1
 
Opera 12.11.1661
 
بنا بر اعلام مرکز ماهر، نتایج این بررسی نیز به‌صورت زیر ارائه شده است:
 
اپرا: توانایی تشخیص 94.2 درصد از URL های استفاده شده در این آزمایش را داشته است.
 
IE: توانایی تشخیص 82 درصد از URLهای استفاده شده در این آزمایش را داشته است.
 
کروم: توانایی تشخیص 72.4 درصد از URLهای استفاده شده در این آزمایش را داشته است.
 
Apple Safari: توانایی تشخیص 65.6 درصد از URLهای استفاده شده در این آزمایش را داشته است.
 
فایرفاکس: توانایی تشخیص 54.8 درصد از URLهای استفاده شده در این آزمایش را داشته است.
 
هیچ‌یک از این مرورگرها در مواردی که از URLهای سالم استفاده شده بود، تشخیص اشتباه نداده‌اند.
 
اما نتیجه‌ای که می‌توان از این بررسی‌ها گرفت چیست؟ باید توجه کرد که این نتایج وابسته به زمان هستند و نمی‌توان از آنها نتیجه قطعی گرفت و بر اساس آن مرورگر خود را انتخاب کرد.
 
علاوه بر این، محافظت در برابر سرقت هویت، تنها یکی از چندین فاکتوری است که یک مرورگر خوب باید دارا باشد و بر اساس این فاکتور به تنهایی نمی‌توان برای انتخاب مرورگر تصمیم‌گیری کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.