تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

January 30, 2013
22:06 چهارشنبه، 11ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53034

ویژگی های جدیدترین سیستم عامل iOS ۶.۱ اپل، برای ۳۰۰ میلیون کاربر

 

در کمتر از 5 ماه 300 میلیون کاربر دارای محصولات اپل، سیستم عامل خود را iOS شش، انتخاب کرده و اینک نسخه به روز شده 6.1 وارد بازار شد.
 
به گزارش خبرآنلاین فیل شیلر مدیر بازاریابی اپل نسخه شش را محبوبترین نسخه در تاریخ اپل عنوان کرد که باعث شده در کمتر از 5 ماه بیش از 60 درصد از کاربران دارای محصولات اپل ، سیستم های خود را با نسخه 6 هماهنگ کنند.
اینک این لشگر بزرگ قادرند تا شش را به شش و یک تبدیل کنند که در ان علاوه بر رفع باگ های موجود، سرعت و پرفورمنس بالاتری نیز تجربه کنند.
ماه گذشته تیم کوک مدیر اجرایی اپل گفته بود تاکنون بیش از 500 میلیون محصول اپل با آی او اس فروخته شده است که بر این اساس می توان گفت 300 میلیون کاربر از این دسته، سیستم عامل خود را با نسخه شش به روز رسانی کرده اند.
نسخه 6.1 از فناوری LTE پشتیبانی می کند که باعث سرعت بسیار بالا روی مرورگر سافاری می شود. (LTE برای دارندگان آیفون 5، آی پد مینی و نسل چهار آی پد با وای فای با ارائه از سوی شرکتهای مخابراتی قابل دسترسی است.)
بهینه سازی سرویس کلود، توسعه فناوری face time video call ، بهینه سازی سرویس Siri و خرید فیلم از طریق siri، (siri با شنیدن حرفهای کاربر روی اینترنت رفته و کارهای کاربر مانند خرید بلیط و … را انجام می دهد بدون اینکه دست دخالتی در تایپ و … داشته باشد) آی تیونز مچ(که با آن می توانید آهنگ خریده شده را مستقیم روی کلود منتقل کنید) از ویژگی های جدید آی او اس 6.1 است.
در حال حاضر اپ استور (فروشگاه اپلیکیشن) بیش از 800 هزار اپ در خود دارد که برای کاربران آیفون، آی پد و آی پاد تاچ فراهم است و همچنین 300 هزار اپ برای کاربران آی پد به صورت اختصاصی نیز وجود دارد.
مشتریان اپ استور تاکنون 40 میلیارد اپ از روی این فروشگاه دانلود کرده اند و اپل 7 میلیارد دلار به توسعه دهندگان اپ پرداخت کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.