اپراتورها

تلفن همراه

January 30, 2013
23:17 چهارشنبه، 11ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53053

مدیرعامل همراه اول: ظرفیت شبکه به ۶۸میلیون مشترک ارتقاء یافت

 

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران از تکمیل طرح نوسازی شبکه همراه اول خبر داد و گفت: ظرفیت شبکه همراه اول به 68 میلیون مشترک ارتقاء یافت.
 
ˈوحید صدوقیˈ در جشن نوسازی شبکه همراه اول که دوشنبه شب در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، افزود: تعداد مراکز سوئیچ شبکه همراه اول قبل از نوسازی 82 مرکز با 45 میلیون مشترک بود که این تعداد بعد از نوسازی به 48 مرکز با 68 میلیون مشترک رسیده است.
 
یک هزار و 314 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای نوسازی شبکه 
 
وی میزان سرمایه گذاری برای نوسازی شبکه را 363 میلیون یورو و 130 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در مجموع یک هزار و 314 میلیارد تومان صرف نوسازی شبکه همراه اول شد.
 
صدوقی دستاورد های نوسازی شبکه را افزایش کیفیت خدمات ، افزایش ضریب اطمینان و ارایه خدمات جدید عنوان کرد و گفت : کاهش هزینه های عملیاتی و نگهداری شبکه از دیگر دستاوردهای طرح نوسازی است .
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به سابقه 18 ساله همراه اول گفت: شبکه همراه اول ، جوانترین شبکه در بین اپراتورهای تلفن همراه کشور است .
 
صدوقی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و 369 شهر صد در صد تحت پوشش شبکه همراه اول هستند ، همچنین 69 هزار کیلومتر از جاده های کشور نیز تحت پوشش شبکه همراه اول است که این میزان پوشش 26 درصد فراتر از تعهدات است .
 
صدوقی تعداد کارکنان شرکت ارتباطات سیار را 2 هزار 535 نفر اعلام کرد و گفت : 70 درصد کارکنان این شرکت دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ،در مورد عملکرد نه ماهه سال جاری ،این شرکت اظهار داشت :درآمدهای عملیاتی شرکت نسبت به 9 ماهه نخست سال گذشته 37 درصد و سود پیش بینی شده شرکت 19 درصد و مشترکین اعتباری 28درصد رشد کرده است.
 
 
درآمدهای همراه اول 19 درصد رشد دارد 
 
صدوقی گفت: درآمد اپراتور همراه اول برای سال 91 ، شش هزار و 518 میلیارد تومان پیش بینی می شود که نسبت به سال گذشته 19 درصد رشد دارد .
 
وی سود خالص پیش بینی شده برای سال جاری را یک هزار و 896 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بر این اساس سود خالص شرکت نسبت به سال گذشته ، 21 درصد رشد دارد .
 
وی میزان پرداخت همراه اول به دولت در سال جاری 2 هزار و 417 میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت: این رقم که بابت مالیات ، سود سهام دولت و پرداخت به سازمان تنظیم مقررات انجام می شود ،نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد نشان خواهد داشت .
 
مدیرعامل همراه اول ،تصریح کرد که 18 درصد سهام شرکت ارتباطات سیار متعلق به دولت است .
 
صدوقی استراتژی همراه اول را تبدیل شدن به محبوبترین شرکت کشور عنوان کرد و گفت: استراتژی همراه اول در سال 90 و برای مدت پنج سال تصویب شده و برای رسیدن به اهداف پنجساله شرکت 184 پروژه تعریف شده است .
 
 
افت ایران در حوزه تلفن همراه از رتبه 35 به رتبه 85 در جهان 
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از تاخیر در ارایه خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کشور گلایه کرد و گفت: 18 سال پیش وقتی ارایه خدمات تلفن همراه در ایران شروع شد ، کشورمان سی و پنجمین کشور جهان در زمینه عرضه موبایل بود ولی با تاخیرهای پیش آمده ، در صورتیکه تا پایان سال آینده نیز خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه در ایران راه اندازی شود ، کشورمان هشتاد و پنجمین کشور جهان در این زمینه خواهد بود .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.