اپراتورها

تلفن همراه

February 1, 2013
19:58 جمعه، 13ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53080

راه‌اندازی شبکه تلفن ثابت مبتنی بر NGN برای نخستین بار در کشور

 

شبکه هوشمند تلفن ثابت مبتنی بر فناوری نسل جدید شبکه های مخابراتی NGN برای نخستین بار در کشور در استان بوشهر راه اندازی شد.
به گزارش مهر، شبکه تلفن ثابت هوشمند (NGN) با ظرفیت واگذاری 30K، برای نخستین بار در کشور در شهرستان دشتستان استان بوشهر نصب، راه اندازی و بهره برداری شد.
 
این سیستم یکی از پیشرفته ترین مراکز تلفن است و ارائه خدمات نوین و متنوع را بر روی تلفن ثابت امکان پذیر می کند.
 
در این زمینه سید عبدالحسین افتخاری مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر اظهار داشت: این سیستم به 30 هزار مشترک خدمات می دهد اما با توجه به هوشمند بودن تا یک و نیم میلیون مشترک را پشتیبانی می کند.
 
وی درباره وضعیت مخابرات در این استان تصریح کرد: تعداد پورت دیتا در استان بوشهر سه هزار و 630 پورت بوده اما اکنون این تعداد به 31 هزار و 934 پورت رسیده است.
 
افتخاری با بیان اینکه اختلال در فیبر نوری عامل مهمی در اختلالات تلفن همراه است، گفت: استان بوشهر در زمینه ارزیابی عملکرد امور مشترکان همراه اول در کل کشور رتبه چهارم را در اختیار دارد و از نظر موبایل در حال استفاده بوشهر سومین استان کشور است.
 
وی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از 11 هزار و 400 مشترک adsl در استان بوشهر از خدمات شرکت مخابرات بهره مند هستند، افزود: بیش از 415 مدرسه، 366 پایگاه مقاومت بسیج و 722 بانک در استان بوشهر به اینترنت متصل هستند.
 
مدیرعامل مخابرات استان بوشهر گفت: شرکت های خدمات اینترنت در استان بوشهر طی 4 سال گذشته 44 هزار و 790 پورت منصوبه دیتا داشتند که 28 هزار و 295 پورت به مردم واگذار کردند.
 
افتخاری با بیان اینکه در عرصه رقابت میدان را برای شرکت های خدمات اینترنتی باز گذاشتیم، گفت: هم اکنون 604 روستا ارتباط تلفن خانگی و دفتر مخابراتی دارند و 80 دفتر خدمات پیشخوان، 214 دفتر آی .سی.تی روستایی هم در استان فعال هستند.
 
به گفته وی تعداد تلفن های ثابت استان بوشهر در 4 سال گذشته به 344 هزار پورت رسیده و GSM روستایی هم 35 هزار پورت فعال شده است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر اظهار داشت: در 4 سال گذشته 340 کیلومتر توسعه شبکه کابل در سطح استان داشتیم که 161 کیلومتر در شهرستان بوشهر بوده و 50 کیلومتر در حوزه شهر بوشهر کابل کشی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.