تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

February 1, 2013
20:05 جمعه، 13ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53081

دستیار صوتی اپل برای خودروهای 2013

 

شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرده است که یک حالت جدید بدون استفاده از چشم برای دستیار صوتی اپل را به خودروهای هوندان و آکیورا 2013 اضافه می کند.
 
 
شرکت خودروسازی هوندا نخستین سازنده ای نیست که از این فناوری اپل استفاده می کند اما شاید بتوان گفت که این شرکت فناوری Siri را در اکثر خودروهای خود قرار می دهد.
 
شرکت ژاپنی هوندا این خبر را طی یک بیانیه مطبوعاتی در سایت خود اعلام کرده است.
 
آکورا‏ شرکت ژاپنی تولید کننده خودروهای لوکس که بخشی از شرکت هوندا موتورز است، این شرکت رقیب اول شرکت‌هایی همانند لکسوس٬ اینفینیتی و ب‌ ام‌و در تولید خودروهای لوکس محسوب می شود.
 
https://www.ictna.ir/newsimages/siri%20car.jpg
 
آکورا نخستین شرکت ژاپنی است که تولید اتومبیل‌های لوکس را در دستور کار خود قرار داد. پیش از آکورا هدف اول شرکت‌های خودروسازی ژاپن تولید خودرو با حداقل هزینه بود.
 
براساس این اعلام هوندا آکورد 2013 و آکیورا آر دی ایکس و آی ال ایکس 2013 از دکمه فعال سازی فناوری Siri برخودار می شوند که بدون نیاز از توجه چشمی راننده و صرفا با فرمان صوتی کار می کند.
 
این حالت از نرم افزار Siri تغییر فاحشی نسبت به عملکرد عادی آن نیست به جز این که این نرم افزار صوتی به جای فشردن دکمه صفحه خانگی آی فن با دکمه ای که در روی فرمان قرار گرفته فعال می شود.
 
پس از آن که این نرم افزار فعال شد، رانندگان می توانند بدون استفاده از دست تماسهای تلفنی را گرفته، از آی تونز موسیقی گوش کنند و یا از رادیو AM/FM/XM استفاده کند، پیامهای متنی ارسال کنند، تقویم را مشاهده کنند، قرار ملاقات تنظیم کرده و به پرسشهای ساده ای چون امتیاز یک بازی ورزشی یا تاریخ تعطیلات ملی دسترسی داشته باشد.
 
احتمالا کاری که Siri نمی تواند انجام دهد ارائه پاسخ به پرسشهای دشواری است که نیازمند نمایش یک صفحه وب است، چرا که انجام این کار حواس راننده را به شدت پرت می کند.
 
خودروسازان دیگری چون هیوندا و جنرال موتورز نیز اظهار داشته اند که از این حالت در اتومبیلهای جدید خود استفاده می کنند.
 
هوندا پنجمین تولید کننده خودرو در جهان و پس از تویوتا و بالاتر از شرکتهایی مانند نیسان دومین تولید کننده خودرو در ژاپن  محسوب می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.