باندپهن

باندپهن ثابت

February 3, 2013
12:01 یکشنبه، 15ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53110

زیرساخت از اتمام پروژه کابل دریایی خلیج فارس و افزایش ظرفیت کانال‌های ارتباطی کشور خبرداد

 

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از اتمام و بهره برداری نهایی از پروژه کابل زیر دریایی منطقه خلیج فارس موسوم به GBI خبر داد که براساس آن تعداد و ظرفیت کانالهای ارتباطی ایران افزایش می یابد.
احمد پورنگ نیا در گفتگو با مهر با اشاره به اتمام پروژه GBI و اتصال کابل زیردریایی این پروژه که افزایش ظرفیت ترافیک اطلاعاتی ایران را به همراه داشته است اظهار داشت: این کابل دریایی اتصال ایران با کشورهای منطقه خلیج فارس و سایر کشورهای جهان را از طریق فیبرنوری زیردریایی برقرار می کند.
 
وی با بیان اینکه "Gulf Bridge" اپراتور راه اندازی کابل زیردریایی منطقه خلیج فارس است که برای اتصال کامل منطقه خلیج فارس به تمام جهان بر بستر یک زیرساخت کابلی مطمئن با شرکت ارتباطات زیرساخت ایران برای مدت 25 سال قرارداد همکاری امضا کرده است، اضافه کرد: در این پروژه بندر گناوه ایران به عنوان نقطه تماس مشخص شده و ایران بابت بهره برداری از این پروژه به واسطه این نقطه تماس که در اختیار این پروژه بین المللی قرار داده، هزینه‌ای نمی پردازد.
 
پورنگ نیا با اشاره به اینکه این پروژه به صورت کنسرسیومی در قطر تشکیل و براساس آن شبکه کابلی ایجاد شده که تمامی کشورهای خلیج فارس را به هم وصل کرده و بعد از عبور از تنگه هرمز و اتصال به عمان به شبکه‌های کابلی دنیا متصل می‌شود، خاطرنشان کرد: یک سر این شبکه که از خلیج فارس رد شده به هند و یک سر دیگر آن با عبور از دریای سرخ به اروپا وصل می شود.
 
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه با این پروژه امکان ارتباط ایران با بسیاری از کشورهای آسیای مرکزی همچون پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان تسهیل شده است، گفت: ترانزیت پهنای باند و خرید آن و نیز انتقال حداقل 3.2 ترابایت ترافیک اطلاعاتی از مزایای این طرح است که برای خرید ظرفیت پهنای باند با کشورهای مدنظر در حال مذاکره هستیم و با توجه به شرایط و نیاز کشور این ظرفیت پهنای باند از جنوب ایران اضافه خواهد شد.
 
وی گفت: ایران به شاهراه های ارتباطی متعددی همچون کابل ایران – کویت، جاسک – فجیره و فالکون – بندرعباس و فالکون – چابهار به نقاط بین الملل متصل بوده که کابل GBI نیز اتصال ایران را از بوشهر به عمان و سپس به اروپا فراهم می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.